Beach-09 x 2

2009-09-30 | 21:15:00
I år får vi det likadant som Eva-Lena. Vi måste fixa bikinifigur 2 gånger. Hon Började året med sommar i Australien och beachen där och fortsatte den när hon flyttade hem till Sverige igen lagom till sommaren här. Vi har precis överlevt sommaren, som faktiskt tagit farväl nu, men vi har beachen vid döda havet kvar.
Sommaren ja. Idag var det så kallt att det var frost och is på vattenpölen uppe på garagetaket när vi vaknade imorse. Solen sken från en klarblå himmel, men det var inte mer än 3,8 ° när vi vid 9-tiden gick hemifrån idag.

Men nästa vecka är det 7 oktober och då har Britt namnsdag och än har jag inte gett upp tanken på en Brittsommar höst. Som det stod i en tidning: Brittsommar är den varma peroden som oftas kommer efter en kall period, ungefär som att sommaren kommer tillbaka och säger hej då. Det har fått namnet Brittsommar eftersom det här brukar inträffa runt 7 oktober och Britt har då namnsdag. Det kallas även ibland Indiansommar, eftersom indianerna red ut på buffeljakt när denna varma perioden i slutet av sommaren kom.


Och så var det ju det där med beachen. Idag började dom förberedelserna, med coca-cola, kladdkaka och grädde. Jag blev så sugen ;-)
Innan detta så var vi på babycafè. Det var ju onsdag. Elin kröp runt och lekte, visade lite snabbt att hon kan stå, kladdade med en smörgås och var inte så intresserad av att äta smörgåsrån. Sångstunden uppskattades som vanligt av en glad Elin, som slockade direkt när hon hamnade i vagnen när det var slut för dagen. Fullt påklädd låg hon sen och sov ute i vagnen till klockan var nästan 14, hon hade då sovit i 3 timmar och sen höll hon sig vaken till resten av dagen. Lunchen idag var inte så uppskattad. Den var helt grön, men det var bara för att hon fick Kalkon med ris och Zuccini. Det smakade inte så illa, men jag tror lite att färgen avskräckte henne. Äta grön mat, nej usch!

Eftermiddagen fortsatte med lek, och sen blev det en tidig kvällspromenad. Då hade den blåa himlen täckts av massa moln och temperaturen (som under eftermiddagen med solens hjälp stigit ganska mycket) börjat sjunka igen. Jag hade min vinterjacka på mig, men det var ändå så jag frös lite. Hu, när vi kom hem åt Elin lite middag sen fick hon mysa i varmt vatten i badkaret.

Idag var det redan onsdag och vi kommer inte få en lugn stund på länge. Imorgon har vi simningen och är det fint väder så kanske vi ska träffa Melvin och Ida efter och fikar med dom, men det är inget besämt ännu. Fredagen kommer vi inleda med en promenad i skogen med Caroline och Moa och när vi kommit hem får vi besök av Louise och Clara och sen på kvällen, då kommer Johan hem. Och han har redan helgen planerad, bara kolla:  Lördag morgon ska jag på loppmarknad sen åkter vi till stan och hälsar på farbror Fredrik och tant Linda, (fast bara om dom kan för vi har inte pratat med dom om det ännu). På söndag vill Johan först ut och cykla och sen ska vi höra om Kusin Andy och Lisa har tid att träffas på stan och äta lunch.
Och sen blir det måndag och då ska Elin och jag enligt min plan åka till Hornbach och hälsa på sen på kvällen ska jag åka på Me&I party (barnkläder) i Vellinge hos Maria och Sofia. På tisdag....då får vi vila...efter gympan förstås och sen är det onsdag igen och då är det babaycafè igen och så fortsätter det. Vi har fullt upp vecka efter vecka.





För Johans skull blir det många bilder idag!

En kall morgon

Men en glad Elin

På babycafè

Med hjälp av Caroline kom hon igenom tunneln idag!

Men, haha hon fattade inte hur hon skulle komma tillbaka igen.

Hon kom helt enkelt på idèn att krypa runt.

Det är väl bäst att krypa rakt över alla leksaker.

Va! Ska vi sjunga NU!?! Men jag leker ju...

Elin och jag

Kvällspromenaden

I väntan på badet

Lägg märke till plåstret på armen som hon fick efter sprutan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback