Den som inga byxor har...

2009-09-21 | 21:15:45
...hon får gå med rumpan bar





Eftersom Elin fortfarande spottar ut sin mat, så åker ett par byxor i tvätten efter varje måltid. Så var det idag till jag bestämde mig för att låta henne få äta utan byxor. Hon spottar ut maten så hon sen kan plockan upp den med händerna och antingen stoppa tillbaka den i munnen, eller kleta ner hela bordet, stolen och sig med den. Hon är lite konstig.


Det blev ju ingen promanad med Moa igår eftersom Elin sov, men idag efter lunch blev den av istället. Vi gick Aggarpsrundan, och vi har faktiskt fuskat och inte varit ute på någon morgonpromenad idag. Blev bara eftermiddagspromenad och kvällspromenad, men jag skyller det hela på förkylningen ;-)

Imorgon är det sångstud på biblioteket i Bara, men den hinner vi faktiskt inte med. Vi är upptagna med annat. Vi ska till stan med Elins kompisar och fika. Det var ju inget svårt val att hoppa äver sången för fika.
Och Johans kommentar på det hela var följande:
"Alltså, är det så att ni har era träffar för barnens skull eller är det för mammornas skulle?" Med "för mammornas" skulle menade han fika. 
Jag lät frågan besvaras med det diplomatiska svaret: "Det är ju såklart för bådas skull."




Elins hår bara växer och växer. Vi har redan klippt det 2 ggr. Och för ett tag sedan så tyckte Johan att det var lite långt och kom med iden att nästa gång håret ska klippas kunde vi använda hans hår trimmer. Den längsta storleken där är 12 mm. Jag tyckte det skulle bli lite väl kort, men imorse fick jag hota Elin med det. Hon ville nämligen inte att jag skulle borsta hennes hår och se så ledsen hon blev när jag sa att pappa skulle få klippa det när han kom hem...

Lite senare fick jag kamma det

och nu är det så långt att hon kan ha det bakom öronen

Detta fick vi se under vår kvällrunda idag.

Vi såg råddjur också, men dom var så långt bort så det blev ingen bra bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback