Dom vill inte ha betalt

2009-09-29 | 20:19:55
Elin somnade klockan 19 igår. När klockan stod på 2:16 var det inte kul att sova längre. Då var hon vaken, stod upp i sängen och var reda att hoppa ner till sina leksaker. Hon fick leka sen stund, sen blev det lite välling och så fick hon ta med några leksaker med i sängen. Jag gick och la mig för att sova igen.
2 ggr har Elin somnat kl 19 och båda gångerna har hon vaknat på natten och velat stiga upp. Idag höll jag henne vaken till 19.30 och den extra halvtimmen har alltid gjort att hon sovit hela natten och inte vaknat förrän vid 8.


Idag var vi ju uppe mitt i natten, men den "riktiga" uppstigningen skedde inte förrän kl 7. När vi var ute på morgonen, då var det så kallt att det till och med kom rök ur munnen. Kallt eller hur? Men det gör inte så mycket, vi kan stå ut en månad för vi vet att det är 30 ° nere hos farmor och farfar.

När klockan var lite efter 9 åkte vi till stan, vi skulle ju på barnvagnsgympa idag och Elin somnade ju givetvis i bilen när vi nästan var framme. När jag lyfte över henne i vagnen så vaknade hon och sen var hon lite gnällig hela gympan. Vår gamla simfröken Petra som hade gympan idag fick bära Elin, men hon tyckte Elin var lite tung och orkade inte så länge ;-)
Elin var den största bebisen och den äldsta också. Det var en som var 7 månader och några som var 2 månader, men annars var dom andra mellan 3 och 7 veckor. Men man kunde inte tro att dom mammorna fött barn för bara några veckor sedan. Dom kan inte ha gjort annat än tränat för dom var supersmala allihop. Fast dom hade inte så mycket muskler när det väl kom till kritan. Jag gjorde fler armhävningar och situps än vad dom gjorde :-)


Efter vår gympa somnade Elin igen i bilen och sov sen vidare i sing säng. Fast det blev inte så lång vila. Klockan halv två skulle vi träffa Moa och Caroline. Dom skulle följa med på promenad till vårdcentralen. Elin skulle ju få sin spruta idag. I vänster arm fick hon en och hon sa inte ett ord, satt bara och skrattade och var glad över att hon fick en leksak att leka med. Jag tror att hon blev lite glad över sitt plåster också.
Det var en spruta som vi skulle betala för. 250:- skulle vi gå till kassan och betala efteråt. Eftersom det är gratis på BVC så finns där ingen kassa så vi var tvugna att gå in på vårdcentralen och betala i den kassan. Det fanns inget folk där alls, alltså ingen kö så jag frågade i receptionen om jag kunde få betala.
Nej, du får ta en nummerlapp och vänta på din tur svarade kärringen i kassan. Hon bara satt och gjorde ingenting och efter nästan 20 min tröttnade jag och gick. Dom verkade inte vilja ha några pengar, så nu är det inte mitt problem längre. Jag var där, men dom ville inte ha betalt, så nu får dom skicka en räkning iställt.


Kommer ni ihåg beroendecenter. Alla patienter ringer fortfarande hit och vill boka tid. Och jag misstänker att dom har jourtelefon så det är öppet dygnet runt. Igår kom det första samtlet hit kl 6:38 och det sista kom 23:11. Som tur var för den i andra änden  så sov jag inte vid någon av dess tidpunkter men jag är trött på dom ändå. Måndagar är värst har jag kommit fram till då är det flest som ringer och jag ska försöka förklara hur alla samtalen kommer till oss.
Nu använde jag inte vårt telefonnumer, utan har påhittade siffror men principen blir den samma.

Beroendecenter 040-12 34 00
Vårt nummer 040-40 12 34

Så på något sett blir det fel, tror det är riktnumret som är boven. Alltså om dom som bor i Malmö slår riktnumret också även att det inte behövs, och då hamnar dom här...







En trött Elin efter gyman.
Kylan idag gav henne rosor på kinderna.

En väckt, nyvaken och trött Elin.

Jag vänder på mig och låtsas sova så kanske hon går.

Men vad fanken! Nu har du väckt mig, då får du ju lyfta upp mig också.

Elin i sin älskade hoppgunga. I 5 månader hade roat henne.
Och om någon undrar över klädbytet så beror det på att kladdmajan
åt lunch och lyckades få mat över hela sig.
Till och med i hår och ögonbryn hittade jag mat.

Lika kul nu som då, enda skillnaden är att Elin växt lite
och ändra frisyr ;-)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Så hon växer den lilla damen! Jag känner knappt igen henne. Undrar om hon kommer ihåg oss, när hon kommer hit?

2009-09-29 @ 21:35:17
Postat av: Anita

Förstår att du blev sur Elin för det är inte roligt att bli väckt.

2009-09-30 @ 07:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback