Första "riktiga" skadan med blod

2009-09-08 | 22:38:19
Idag har vi haft en riktigt bra dag! Den började med att vi åkte hemifrån vid halv 12, vi skulle bada med Moa och hennes mamma Caroline på Burlövs badet. Vilken tur att vi har dom, vad skulle vi annars hitta på om dagarna...
Varken jag eller Caroline hade varit på det badet innan , men inne i simhallen fanns 3 bassänger. En jättestor 50 m bassäng, en liten bassäng och en bassäng som var jätteliten. Det som var jätteliten, den var så grund att Moa och Elin kunde sitta själva i den och plaska. Eller, det var iallafall det som var tanken. Moa plaskade allt vad hon kunde, Elin var mammig och ville sitta i mitt knä. Fast det kan ha varit så att hon frös lite för det var inte mer än 30 ° i vattnet. Efter en liten stund flyttade vi över i den något djupare bassängen, som var lika kall. Där kunde man åkta rutschkana och det uppskattades. Moa hittade även en boll som hon vägrade släppa. Spelade ingen roll alls vad dom hittade på, hon höll stenhårt i sin boll. Elin fick också en boll, men var inte så intresserad av den. Hon var inte riktigt på humör i vattnet, inte som hon brukar vara. Men hon kanske blir lite förvirrad när vi är och badar någonstans där vi inte brukar vara.

Vi badade nästan 1 timme sen gick vi in på Burlöv center. Vi började med att äta lunch, Elin och Moa fick lite mellanmål, sen blev det massa springande i affärer. Elin blev upprörd redan i första affären så vi fick gå ut. Men det var bara lite välling som behövdes, trots att hon precis ätit frukt.
Jag kan berätta att om någon undrar hur man kan handla i en affär och sen glömma ta sin växel. Fråga mig, jag vet. Gjorde nämligen det idag. Caroline tvingade mig gå tillbaka till affären när jag upptäkte det, och då fick jag mina pengar. Jag har även (nu var inte detta idag utan för länge sedan) handlat mat på Hemköp. Betalat och gått hem. Dagen efter kom jag på att jag glömde ta maten jag handlat. Hur lyckas man med det!?


När vi hade gått ett tag så ville Moa ha lite mer mat och jag ville ha fika ;-) så vi gick till McDonalds. Och där upptäkte jag något som gör att Elin kommer att få åka dit så ofta hon vill för sin pappa. På McDonalds på Burlöv center finns inget bollhav, där finns en KLÄTTERVÄGG!!!!

Innan fikat så hade Caroline sett en klänning inne på Gina. Vi gick dit igen och jag tyckte att klänningen var så fin att jag också ville ha en. Vi tog varsin och gick och provade, och som vi såg ut. Det såg verkligen inte klokt ut med kläningarna på. Vi fick jättekul och skrattade och Elin fick oss att skratta ännu mer. Hon började gråta när hon såg oss och slutade inte förrän vi bytt om och hängt tillbaka kläningarna där vi tog dom!

Hela dagen var vi och shoppade och var inte hemma förrän klockan nästan var halv sex. Elin somnade i bilen påväg hem och fortsatte sova när jag lyft över henne i vangen här hemma. Hon fick som vanligt stå ute och sova och jag plockade undan lite här ine. Idag har det varit sol och antagligen varmt men vi har spenderat hela dagen inomhus... Men vi hade ju kul så det gjorde inget tycker jag.

När klockan var nästan halv sju fixade jag lite te som jag tänkte att jag skulle sitta ute i solen och dricka. När jag kom ut var jag tvungen att pilla lite på Elin för att se så hon inte var kall. Hon var allt annan än kall och givetvis vaknade hon när jag rörde henne. Hon var hungrig så jag fick ta med mitt te in och ge Elin middag. Mitt te hann ju givetvis bli kallt innan jag hunnit dricka det. Men när jag gjort det var det dags för en promenad. Klockan hade nu hunnit bli 19 och det var fortfarande soligt och varmt ute. En av grannarna grillade och en annan klippte gräset och för en liten stund fick jag känslan av att det var våren som hade kommit. Men sen vaknade jag nog till ur den lilla dagdrömmen och kom på att hösten är hör. Frågan är ju var jag har varit hela sommaren. Jag kan ju inte bara få för mig att det är vår när det är den 8 september och höst för resten av den del av jordens befolkning som befiner sig på samma breddgrad som jag.
Jag trodde på fullt allvar att det var början av april och den första vårdagen! Men det är verkligen höst. Elin har nämligen fått lära sig att det det inte bara finns vatten uppe i himlen, sånt vatten som ramlar ner ibland. Hon har även lärt sig att det finns en massa fåglar. Det är många av dom som packat sin väska och börjat resan för några månaders solsemester. Hon hör dom och tittar uppåt och jag tror faktiskt att hon ser dom.






Elin och Nasse var trötta imorse.
Observanta tittare ser nog att Elin ligger med fötterna på huvudkudden.
Det var inte så jag la henne i sängen!

Ytterdörren är öppen. Elin ser sin chans att fly...

Haha, hej då mamma...

Elin, Moa och Caroline i omklädningsrummet på Burlövs badet.
Inne bland bassängerna var det FOTOGRAFERING FÖRBJUDEN.

På McDonalds

Vill ni se fler bilder så kika in på Moas blogg.



Nu kommer jag på att dagen började ju inte alls som jag skrev. Den började med att Elin tog en runda runt soffbordet. Hon ramlade, det gör hon ibland. Men denna gången började hon gråta, det brukar hon inte göra. När jag gick fram till henne såg jag att hon satt på laddaren till den bärbara datorn. Jag trodde att hon landat på den så det var därför hon skrek. Men så var det inte. Hon måste ha slagit i munnen i kanten på bordet för efter en stund upptäckte jag en fläskläpp och att det blödde i munnen på Elin. Hon var skadad!

Om någon behöver ha kontakt med Johan, så vet jag hur man får det. Det är bara att skicka ett sms med texten: "Elin har ramlat, hon blöder". Då ringer han med en gång ;-)

Det var inte så farligt. Alla tänder satt kvar, och när hon slutat gråta tog hon en leksak och började tugga på och det tog inte lång tid innan den svullna läppen var normal igen.

Kommentarer
Postat av: Marih

Låter som en fullspäckad dag...Men väldigt roligt. Själv har jag typ dött av tristess hemma idag i denna värmen. Blivit en MASSA långa promenader bara.



Funderar på om jag o Amanda trotts allt ska ta oss ut till er med buss någon dag, vad säger ni om de?

2009-09-09 @ 08:21:13
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback