En månad kvar

2009-09-28 | 20:05:08
Idag är det precis en månad kvar till Elin ska få flyga för första gången, och dessutom få använda sitt pass. Förberedelserna är i full gång. Idag fick vi låna en keps och en solhatt av Moa (tack snälla) och imorgon fortsätter vi med en vaccinaton på BVC.
Imorgon ska vi även åka till stan för nu drar barnvagnsgympan igång och jag läste precis att Rund&Sund har en kurs om kost och livsstil på fredagar, gratis dessutom...

När klockan var 19 så somnade Elin idag, men har man varit vaken sen 6:45 och inte sovit något så är det klart att man är trött. Det jag tänker på nu är hur det gick förra gången hon somnade vid 19. Då vaknade hon ju redan kl 4:15 och jag hoppas verkligen inte att det händer denna gången.

Igårkväll kom vi hem från Karlskrona, vi skulle egentligen stannat till idag. Men sen var det det där med Elin och sova på andra ställen än i sin egna säng. det gick inget vidare så därför åkte vi hem lite tidigare än planerat.

Vi såg ju självklart till att inte missa chansen att promenera med sällskap så klockan 8 imorse var det träff med Moa och Caroline för Dallasrundan. Lite regn och blåst var det men det hindrade inte oss. När Elin och jag gav oss ut på Aggapsrundan under eftermiddagen så var det iallafall inget regn, men jag tror att den första höststormen drog förbi, just när vi var ute och gick för det var hemskt vad det blåste. När vi kom till kvällsrundan hade blåsten avtagit, men regnet var tillbaka. Nu är det höst på riktigt!

Och så har vi en skada till med blod att rapportera. Elin skulle ju givetvis in i duschen när jag var där. Sen Johan åkte har hon blivit jätte mammig. Min teori är att hon fattar att Johan är borta och nu är hon rädd att jag också ska försvinna.
Ja, in i duschen var det och där var ju blött och halt så Elin ramlade givetvis och slog munnen i glasväggen. Nu satt hon blöt, och blodig och skrek men jag var tvungen att sköja av mitt schampo innan jag kunde ta henne. Då blev hon arg och brydde sig inte om mig. Hon skrek till jag gick och hämtade Nasse och när hon fick krama honom så var allt bra igen. Det blev en ordentlig fläskläpp, både uppe och nere och en lite röd näsa. Men smärtan avtog nog ganska fort. Det verkade så .

Mer nyheter nu när jag sitter och tänker. Gissa vem som kan stå utan att hålla i sig. Eller gissa vem som iallafall övar på det. Jo, Elin (om det nu var någon som gissade på någon annan). Hon står och håller i sig och sen väntar hon en ganska lång stund tills hon har balansen och sen släpper hon. Hon står och sen blir hon så glad att hon klarar det så hon börjar skratta och då ramlar hon, men rekordet är än så länge runt 30 sek.







Idag har det inte blivit en enda bild.
Men vi har ju simbilder från i torsdags att visa.




Höstpromenad på Sturkö (Karlskrona)











Kommentarer
Postat av: Marih

Man kanske hänger me på barnvagnsgympan i framtiden,lutar åt en flytt till stan. Gratis kurs om kost o livsstil låter inte fel..måste jag kika närmre på :)

2009-09-29 @ 07:41:11
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback