Hänt sen sist

2009-09-26 | 17:46:25

Ska bara börja med att berätta hur det gick i och med att Elin somnade redan kl 19 i onsdagskväll. När klockan var 4:15 på torsdagsmorgonen var hon pigg och ville stiga upp. Jag var inte lika pigg men fick ju snällt stiga upp jag också. Vi var uppe ca 2 timmar och då hann vi leka och Elin fick sin gröt, men sen blev hon alltså trött igen och somnade vid 6, kan tänka mig att det är ungefär den tiden dom flesta andra stiger upp...

När vi vaknade nästa gång så pckade vi bilen och sen var det dags för simningen. Efter simningen satte vi oss i bilen och åkte till mormor och morfar. Elin sov nästan hela vägen i bilen, hon vaknade när vi hade ungefär 40 min kvar men det stod hon ut. Värre var det på kvällen när det var läggdags. Hon somnade utan problem, men sen behövde vi flytta på hennes säng och då vaknade hon. Klockan hade ungefär blivit 23 då och sen vägrade hon somna om. Hon var vaken till klockan var 3 och sen sov hon bara en timme i taget resten av natten. Självklart sov hon strörre delen av fredagen istället.
Jag lämnade henne vid 13.30 för då skulle jag till tandläkaren. Har inte varit där på 2 år, men det fanns inga hål. Allt tandläkaren behövde göra var att titta i munnen och ändå kostade det hela 650:- fast tack vare tandvårdbidraget som tydligen finns nu för tiden så belv det bara 50:- jag behövde betala.

Igårkväll somnade Elin utan problem så fort hon hamnde i sängen och sov hela natten, fast 6:45 var det uppställning idag. Efter att vi hade varit vakna några timmar åkte vi till affären. Elin fick lite nya kläder, leksaker och böcker av sin mormor. Vi köpte Elins favortit glass också, men hon fick inte smaka för hon låg i vagnen och sov när vi åt den.
Jag ställde mig på vågen också idag. Den visade 67 kg, så sen sista vägningen hos barnmorskan (18/12-08) har jag gått ner 29 kg (fast jag gick bara upp 16 kg under min graviditet, iallfall från första vägningen och frammåt). Redan när Elin var 2,5 månader hade jag blivit av med 26 kg men sen har det varit stopp. Jag tror att mina extra 3 kg ner beror på att kakmonstret och gottegrisen Johan inte varit hemma. Är inte han hemma så finns det inte heller kakor, godis, läsk eller glass hemma. Då äter jag bara det när jag är ute och fika och inte hemma också. Han har ju varit borta 3 veckor nu, först en vecka i Saudiearabien sen vara han bara hemma och packade om resväskan och sen åkte han till Turkiet. Och den visiten hemma innebar att vi satte i oss en hel tårta. En tårta som var för 8 personen, vi var 2 och lyckades får slut på den. Jag har för mig att vi fick ont i magen, men det var jättegod ;-)

Jag har inte min dator med mig upp hit till Karlskrona så anväder mormor och moprfars dator och då blir det tyvärr inte några nya bilder. Typiskt för vi fick nämligen mail från simfröken Kerstin precis. Hon tog bilder på Elin under vattnet i torsdags. Men det är något med denna dator som gör att jag inte vet var bilderna jag laddar upp tar vägen, dom bara försvinner och kommer inte med i inlägget.



Nu ska Elin få lite mat sen ska vi ut i skogen och plocka björnbär, bilderna på simmerskan kommer såfort vi är hemma igen och sitter vid en dator där blogg.se funkar lite bättre. Eller om vi har tur så kanske Johan har lite tid över och kan ta bilderna från sin mail och lägga upp här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback