Inget spännande

2009-09-05 | 23:42:45

 

Idag har vi inte gjort så mycket. Nästan ingenting när jag tänker efter. Vi skulle ju vila idag och det har vi gjort. Åkte en runda till Babyproffsen i förmiddags men mer spännande än så har vi inte haft. Innan vi körde hem ringde vi Fredrik för att höra om han ville bjuda på fika. Det var den Fredrik som bröt benet i mars om ni kommer ihåg. Han hade börjat jobba denna vecka. Han har alltså varit sjukskriven från mars till nu och nu jobbar han bara 3 timmar/dag och så var detta hans jobbhelg. Han befann sig alltså på Hornbach. Då körde vi istället för att hälsa på min gamla granne Jenny, men hon var inte heller hemma. Typiskt! Vi fick köra hem, utan fika!

 

 

Elin har lärt sig gå. Hon måste ju självklart hålla i sig, men hon kommer ett varv runt soffbordet iallafall. Sen använder hon sig av sin gåstol också. Hon har den som en gåvagn, men ibland rullar den lite för fort ;-)

 

Vi vaknade till ännu en höstdag. Blåst och regn, men solstrålen Elin tyckte ändå att solglasögon behövdes. Solglasögonen var jättekul. En lite stund som allt annat ;-) Elin satt i soffan och lekte med dom, sen ställde hon sig upp. Balasen är lite ungefär som min balans var förr i tiden om lördagskvällarna, alltså lite vinglig. Men det är bara när Elin står upp utan att hålla i sig hon vinglar och det gjorde hon i soffan idag. Sen fick hon för sig att hon skulle hoppa. Det gick bra att hoppa upp men sen blev det platt fall ner på mage och det såg så kul ut att jag skrattade så tårarna spruta och Elin började ju också skratta. Hon skrattade så hon kiknade och sen skulle hon göra om det. Allt för att jag skulle fortsätta skratta. Tillslut orkade hon inte ställa sig upp längre utan stod på knä och bara la sig ner på mage. Hon väntade alltid till jag började skratta innan hon skrattade själv och det var ju bara kul första gången men jag fick sitta och låtsas skratta i ca 10 min.

 

 

 

I början av promenaden var det bara kallt och blåsigt.

Se kom regnet.

Och det var ju inte så kul, att inte kunna se ut.

Elin på en promenad runt soffbordet.

Sen blev det lite vila.

 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Tänk att hon traskar runt bordet nu!

Har skickat mail till Elins adress.

2009-09-06 @ 17:51:07
Postat av: Farmor

Tänk att hon traskar runt bordet nu!

Har skickat mail till Elins adress.

2009-09-06 @ 17:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback