Jäkla blöjor

2009-09-15 | 23:16:07
Dom "billiga" blöjorna vi köpte igår medförde ett litet problem. JAG FATTAR INTE! Jag vet inte vilket håll som ska vara bak och vilket som ska vara fram. Borde funnits en instruktion i paketet. Nu sitter jag samtidigt och försöker klura ut vilket håll som är vilket med hjälp av pampers hemsida och det värsta av allt, jag tror det är pojkblöjor.
Ja, för så är det nu för tiden. Det finns visst pojk- och flickblöjor. Vad är detta för påhitt...



Idag, innan blöjproblemt uppstod hade vi besök av Marie och Amanda. Amanda lånade Elins sittsäck och med hjälp av den kunde hon sitta och leka en liten stund. Elin var inte trevlig mot sin gäst utan lämnade henne själv bland leksakerna och kröp istället till bordet där jag och Marie satt och där alla kakor fanns. Men det brydde sig inte Amanda om, den lilla solstrålen var lika glad som vanligt och hon envisades med att, när hon inte satt, ligga på mage. Så ofta hon kunde rullade hon runt på magen. Det kan jag ju berätta att det gjorde Elin absolut inte när hon var 4,5 månader. Hon tyckte aldrig om att ligga på mage, och det gör hon fortfarande inte.




Amanda och Elin



Idag har vi haft jättefint väder. Blå himmel och ganska varmt. Men jag har varit trött, orkade knappt med någon promenad. I förmiddags blev det en riktigt kort en. Elin somnade innan vi ens var nere där gatan slutar, lagom tyckte jag ;-). Men på eftermiddagen blev det en lite längre runda. Då blev det "Dallas-rundan" med Moa, Caroline och Nisse och lagom till rundan var slut så kom bussen som Marie och Amanda hoppade på och sen var vi själva igen...
Elin somnade vid 21 ikväll, men precis när jag började skriva här så vaknade hon. Klockan var då nästan 22.30 och hon är fortfarande vaken, men nu ligger hon bara och skriker. Spelar ingen roll vad jag gör, ungen bara skriker. I 1 timme har jag försökt få henne tyst och somna om, men icke sa nicke!!!





Promenaden i förmiddags



Kommentarer
Postat av: Farmor

Elin, du får säga till mamma att hon inte får sluta bloggen med att skriva att du ligger och skriker!;) Jag höll på att hoppa på nästa plan, då jag kom på att det var morgon och att du nog slutat gråta nu!

2009-09-16 @ 18:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback