Nu är det höst

2009-09-01 | 23:15:46
Första september och första dagen på hösten. Ja, för var det sommar 1/6 så borde det vara höst 1/9, varje årstid kan bara få 3 månader annars blir det fel på slutet ;-)
Fast det är inte alls höst. Himlen har varit klarblå idag och enligt nyheterna har vi haft 27 grader.


Igårkväll träffade vi farbror Fredrik, tant Linda och farmor. Vi var på restaurang på Lilla torg. Elin skötte sig väl lite sisådär. Det var inte så att hon skrek, men hon ville inte sitta still, hon skulle bara hoppa. Fast jag har för mig att hon kunde sitta och sysselsätta sig själv under tiden vi åt den goda maten. Elin själv åt nog 8 majskrokar, en fruktbägare, välling och lite av tomaterna från vår förrätt. Och då hade hon ätit mat precis innan vi åkte hemifrån. Ibland finns det ingen botten på henne.


Idag skulle vi träffa Moa, hennes mamma och hunden Nisse för en morgonpromenad. kl 9 skulle vi träffas och jag tvingades imorse vara en hemsk människa och väcka Elin. Till 8.30 fick den lilla sova sen blev det till att hoppa ner i vagnen, via köksbordet och lite gröt. Pyjamasen fick sömntutan behålla på.
Vi skulle gå en ny runda idag och jag fick information igår om att den inte skulle vara så lång. Den hade kanske inte varit så lång om man gått rätt, fast det blev lite fel. Vi gick vilse på en raksträcka. Haha, vilse kan man ju inte kalla det. Vi visste var vi har hela tiden, någonstans i närheten av Svedala. Men vi hade bara glömt eller missat vägen vi skulle svänga in på så vi fick vända och sen hittade vi den så vi kom hem igen... Men nu vet vi hur vi ska gå nästa gång och det var en bra ny runda vi fick. Klockan 10.30 var vi hemma igen. Elin lyftes direkt ner i sängen och somnade på direkten och hon vakna inte förrän vid 14.30 igen.
Under den tiden hann jag med att sitta ute i solen och dricka mitt te, plantera om blommor och att möblera om. Nu var det inte någon avancerad möblering. Jag snurrade bara på soffan och tog bort en av våra fåtöljer. Vet inte om det blev bättre än innan, men Johan godkände det iallfall. Men det kan vara lite så att det vara bara för att det var han som kom med förslaget att ha det såhär ;-)




Vi åt ingen efterrätt på restaurangen igår.
Istället blev det glass här hemma och det stora glassmonstret,
det är Elin.

Ge mig mer...

Men pappa, GE MIG!

Tjohoo

Glassen är slut

Men då får du lova att vi ska gå till affären imorgon och köpa mer.
Annars skriker jag igen!



Att ligga på tvären i sängen är tydligen det som gäller.




Kommentarer
Postat av: Marih

Elin växer o blir stora tjejen ser jag.



En fika i kommande vecka?

Jag kan mån-tis-ons som det ser ut just nu.



Ta hand om er!

2009-09-02 @ 09:16:25
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Marih

Vi kan ses någon annan stans eller så fikar vi här..spelar oss ingen roll alls.

Vad passar er bäst? Tips på ställe om man ska ses någon annan stans?

2009-09-02 @ 21:29:14
URL: http://familiaberglund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Glass är ju verkligen supergott, Elin!

Jag lovar att bjuda dig på det nästa gång du kommer! Det blir i slutet av september, eller?

2009-09-02 @ 22:36:52
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback