Snoriga näsor

2009-09-18 | 21:02:13
Idag bestämde husets härskare att det var uppstigning kl 7:39. Då var hon hungrig och satte i sig sin gröt i en rasande fart. Sen blev det till att hämta näsdukar för både min och Elins näsa rann.  Elin tycker inte om att få näsan torkad men efter några gånger så vande hon sig och gnällde iallafall inte. Vid 8:45 var Elin trötter igen och då bestämde jag att hon fick ligga i vagnen istället för i sin säng och sova. Eller, jag tänke att hon kunde sova i vagnen under vår morgonpromenad. Det var bara 7 grader ute så vi hade mycket kläder på både Elin och jag. Jag blev ju självklart varm efter en stund och fick plocka av lite och Elin ville inte vara sämre hon. När solen börjat varma så ville hon inte längre ha sin mössa på så den åkta av.
Klockan hade hunnit bli 10 innan vi var tillbaka hemma och Elin var fortfarande vaken. Trött, men vaken. Näsan rann fortfarande och efter att hon fått sin lunch bestämde jag att nästa promenad skulle bli till apoteket.
Nu hann vi med lite annat än bara apoteket. Elin var trött igen och somnade i vagnen denna gången. Jag gick in på kaffe&sånt och köpte en kycklingsallad som jag åt till lunch. Och den värmande solen och alla kläder jag hade på gjorde att jag kunde sitta på uteserveringen och äta utan att frysa. Lagom till jag hade ätit upp så vaknade Elin, efter inte mer än 30  min sömn.
Nästa stopp på vår tur ner för Storgatan här i Svedala blev apoteket. Näsdroppar och alvedon blev det och så köpte jag en ny näs sug till Elin. Den gamla vi haft har varit helt värdelös. Går inte att suga ut något snor alls med den, men så var den billig också. Den jag köpte idag kostade så mycket som 99:-. Men tror ni den har behövts användas...
Nope! Inte en droppe snor har kommit ur den lilla näsan sen i eftermiddags, men nu är jag iallafall förberedd till det kommer nästa gång. Elin hade en 6-timmars förkylning. Tyvärr verkar min förkylning hålla i sig mycket längre än så och jag har läst om symptomen för svininfluensan. Men jag kunde konstatera att jag bara har 1 av dom ca 10 symptom som finns på sjukvårdsupplysningens sidan, och det är halsont. Inte ens täppt och rinnande näsa har med svininfluensan att göra...

Efter apoteket gick vi in på biblioteket. Bilblioteket i Svedala ger alla bebisar en bok i 8 månades present och ni som har koll på läget vet ju att Elin blir hela 9 månader på söndag. Men varenda gång vi har gått förbi biblioteket har det varit stängt. Så idag fick hon äntligen sin bok. Efter eftermiddagspromenaden som blev väldigt kort så satt vi ute i solen och läste boken, men det var ingen höjdarbok enligt Elin, hon tyckte den hörde hemma på marken.





Den obligatoriska kvällspromenaden

Rönnbär

Vi stannade vid lekplatsen






Till Elin: När Elin är äldre och läser detta och säkert undrar vad svininfluensan är så kan jag berätta att det är årets influensa som fått det namnet, eller med ett annat namn H1N1. För några år sedan, långt innan du föddes så var det fågelinfluensan som var farlig och det andra namnet på den var H5N1.
Svininfluensan är lite farligare än fågelinfluensan och om man tittar på nyheterna och läser tidningarna så är den så farlig att nästan hela jorden befolkning kommer att dö av den. Ja, så galna var folk år 2009 och vissa fick sån panik och trodde att dom skulle bli sjuka så dom vågade inte träffa andra människor eller ens gå utanför dörren. Dom bara stannade inne i sitt hus hela dagarna. Men sådana var inte du och jag Elin. Vi var inte rädda för någonting!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tråkigt med förkylning! :-(



När kommer ni "hem" nästa gång?

2009-09-19 @ 21:19:01
URL: http://myengla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback