Tack farmor

2009-09-13 | 11:41:50
För att det kom en bild igår ;-). Vi har inte orkat och så har vi fått ett litet problem med kombinationen Elin och datorn. Hon tror nämligen att hon har ensamrätt på den. Johan och jag får inte komma i närheten, Elin puttar bort oss.


I torsdags kom ju Johan hem. Han började med att öppna sina presenter, och det var lite fler än det han skrev. Sen åt vi tårta. Den minsta gräddtårtan man kunde beställa var för 8 personer. Men det var inga problem, Johan och jag åt upp den. Jag fick ont i magn, men det var nog inte gräddens fel. Jag misstänker att jag fått det även om grädden varit laktosfri.
Johan fick Rubiks kub i present, 2 st. En original me 3x3 rutor och en svårare som är 5x5 rutor.
Jag tänkte att jag kunde få lösa den lätta och Johan den svåra. För i min värld var den lätta lite för lätt för Johan och säker något han löst hur många gånger som helst. Han hade visst aldrig klarat av att lösa den någon gång. Men i torsdags gjorde han det. EFTER 8 TIMMAR! Sen satt han hela dagen igår med den, hela dagen och när jag gick och la mig höll han fortfarande på, den låg löst på soffbordet nu imorse.

Vi hade simning också på torsdagen och Elin övade mycket på att vara under vattnet. Hon hoppade från kanten, helt själv, och så övade vi på bentag. Elin sparkade och kom framåt, men det var nog inte lika kul när jag höll i henne som det är när hon simmar själv med simringen.



Bilder sen farmor var med och fotade.
Jag visar att Elin måste ta massa luft i munnen
innan hon ska ner under vattnet :-)


Och under vattnet måste man hålla andan...
Simningen tog på krafterna.



I fredags var Elin, jag, Moa och hennes mamma på sångmorgon. Moa och Elin verkade tycka det var riktigt skoj och varenda gång en låt var slut så skrattade Moa. Det var två mammor på sångstunden som verkligen behöver öva på barnvisor, men jag säger inte vilka....
Efter 20 min sång blev det lek på babycafeet och sen såklart fika. Och innan vi gick därifrån var det sång igen. Denna dagen var det 30 barn som var och lekte. Under sången satt alla i en ring och söng, alla utom Elin. Hon envisades med att krypa in i mitten av ringen och sitta där och klappa händer.


Moa och Elin på babycafe,
misstänker att det finns något ätbart på bordet som dom vänter på.

Haha, någon har lämnat toadörren öppen.

Jag vet att toaborsten är här inne någonstans

Om jag stänger dörren efter mig,
så hittar nog inte mamma och pappa mig.






I lördags alltså igår så hade vi först många saker planerade, men det slutade med att vi inte gjorde någonting. Inte mer än att åka till Entre för att hämta Elins sked , den hon fick in doppresent och som vi lämnat in för att få graverad. Den blev jättefin så nu överväger jag på att lämna in den gaffel hon fick också.
När vi skulle ge oss ut på morognpromenad igår var det så kallt att Elin fick hoppa ner i åkpåsen i vagnen och så var det mössa och vantar på. När vi gick så var det inte mer än 12 °. Så under dagen passade vi på att boka resan till Jordanien. 28 oktober kommer vi att åka och 29 september, då ska Elin få vaccinationssprutan.
Ringde till en annan barnmorska. Så nu har alla 3 barnmorskor på BVC i Svedala sagt att hon ska ha den. Det är bara den vi går till som inte är barnmorska som inte fattade att hon skulle få den. Men fick tiden bokad i fredags. Det är den sprutan hon skulle få vid 12 månader som hon ska få tidigare. Hon ska inte få en extra bara sprutan tidigare, men eftersom den inte fås enligt det allmäna vaccinationsprogrammet så får vi betala för den, 250 kronor.




Promenaden igår morse.
Hösten försvann fort och så blev det nästan vinter.

Men lite kul var det

Och det gick att sova också





Kommentarer
Postat av: Farmor

Hallå där lilla rymmaren, kan du be mamma kolla sin mail!

2009-09-14 @ 19:04:35
Postat av: Bosse

Ni ar alla sa hjartligt valkommna



Farfar

2009-09-14 @ 20:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback