Torsdag = simning

2009-09-17 | 22:41:15
De mest spännande som hänt idag var vår tur in till sjukhuset för veckans simning. Det är nästan det enda vi gjort idag när jag tänker på dagen. Elin vaknade kl 9, lekte under förmiddagen och envisades med att hålla sig vaken i bilen när vi körde in till Malmö. Vi parkerade som vanligt i Pildammsparken och på dom kanske 500 m det är till huset där bassängen finns lyckades Elin somna i vagnen. Hade hon somnat i bilen hade hon kunnat få sova ca 20 min längre, men det är ju det där med att aldrig göra som jag säger.
Elin var svårväckt och inte riktigt på humör när det var vår tur att hoppa ner i bassängen. Hon blev dessutom lite ovän med simringen idag. Vi har inte använt den på några veckor och idag när det var dags för den så upptäcktes det att Elins höfter har växt. Dom var lite för breda för simringen idag och fick tryckas ner med hjälp av lite våld. Elin var tydligen lite tyngre också och i kombination med att hon sprattlade en massa så sjönk hon under vattnet en del, och vilket lite det blev! Elin och simringen var inte alls överrens idag.
När det blev dags för sångstunden fick vi byta bebisar. Fröken Kerstin valde Elin och vem fick jag då!? Jo SIMON... Simon är instruktionsdockan, men han var jätteduktig!

Efter simningen sov Elin en liten stund och sen tyckte hon nog att det var dags att gå igenom sina leksaker.
Jag var på övervåningen och när jag kom ner efter ett tag så låg ALLA Elins leksaker på golvet. Hon hade plockat ut varenda en ur sin leksakslåda. Och när man såg alla på golvet så kom jag fram till att hon inte behöver få några nya dom närmaste åren. Hon har så hon klarar sig ;-)

Vår kvällspromenad idag började med att vi gick till ankdammen med lite gammalt bröd. Tror att ankorna där känner igen Elins vagns för dom kommer springades mot oss såfort vi närmar oss. Elin tycker nog att dom ankorna är lite otäcka när dom kommer så nära vagnen och för massa liv gör dom också. Nej, då tror jag hon tycker bättre om fåglarna vi tittar på efter simningen när vi går en runda i Pildammsparken innan vi åker hem. Dom ligger bara stilla och vilar, dom kan man gå när utan att dom varken rör sig eller låter.







Elin och leksakerna, ganska många är dom...

Men dom är inte för många, jag leker ju med alla...


Nu får inte Johan titta längre!

Såhär har jag sett att mamma gör...

Haha, cola burken var tom, men det är inte denna

CHOKLAD!

Kommentarer
Postat av: Jannice

Men det var väl trevligt att få lära känna Simon lite? ;-)



Angående stora mig... det är ett par fler än du som påpekat att det kanske blir fler än en bebis. Men efter 2 UL borde man kunna va ganska säker på att det inte är det tycker jag, ha ha. För det räcker verkligen med en till att börja med. När jag har varit hos BM har måtten på magen följt "standard" så jag borde inte va så himla stor, men jag kanske ser väldigt stor ut? Jag vet faktiskt inte. Känner mig väldigt stor, men det gör väl alla antar jag? Inte direkt att man varit sån här innan, ha ha.

2009-09-18 @ 07:01:40
URL: http://jannicesblogg.blogg.se/
Postat av: Jannice

Åh fy, din stackare. Då hade du det inte lätt när du väntade Elin. Jag mådde illa under en period. Spydde aldrig, men det var på gränsen många ggr. Fick tabletter mot det och sen gick det som tur väl är över. Och det är klart, om du bara var 34cm över magen när Elin kom så var du inte så stor. Om jag följer kurvan så är jag kanske 26-27cm nu, så jag är betydligt större än du var då, he he. Men det måste ha varit en liten liten mage du hade. Inte konstigt att du tycker jag är enorm redan då, ha ha.

2009-09-18 @ 18:42:11
URL: http://jannicesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback