Vi har fått ett spöke

2009-09-22 | 22:36:38
Och jag misstänker skarpt att spökets namn är Elin. Det har nämligen börjat försvinna saker. Elins hårborste till exempel, är spårlöst försvunnen. Jag vet att Elin har en av sina gömmor under soffan, men där var den inte så antagligen har hon hittat ett nytt gömställe nu. Åh, kära nån, hur ska jag nu hitta alla saker som försvinner.
Hon fick helt enkelt använsa min borste idag, men den var nog lite för hård får det var inte alls uppskattat.


Imorse hade vi faktiskt regna, det duggade bara lite men det var iallafall regn och tillräckligt mycket för att promenaden skulle hoppas över. USCH, nu vet jag inte något på denna jord som är mer tråkigt än att gå på promenader, kanske är det så att springa är något tråkigare vid närmare eftertanke.
I 9 månader har jag varit ute och gått. Minst 1 mil varje dag, MINST 1 mil. Kanske nästan kan säga minst 1,5 mil men någon av dagarna har det  fuskats lite och kanske inte blivit mer än 5 km. Men tänk er själva 9 månader x ca 30 dagar x 1 mil/dag = 270 mil. Och Sverige är 157 mil från norr till söder enligt Wikipedia, så 44 mil till sen har jag och Elin klarat av att gå upp och ner för landet. Under mina promenader har 2 par skor fått sätta livet till... =(


Lite har vi promenerat dag ändå. Vi hade ju bestämt oss för fika på stan idag med alla kompisar. Så kl 12.20 träffades vi vid Triangeln, sen bar det av ner för gågatan. Det blev fika på Espresso House där jag fick en brownie med grädde (det var egentligen bara grädden jag ville åt) och Elin hon åt lite yoggi och sen rån och majskrokar. Efter fikat blev det lite lek, men bara lite för det fanns ju inte någon egentligen plats att leka på. Annat blir det imorgon när det är dags för babycafe igen. Ja, efter vår fika fortsatte vi gatan ner och vid slutet så fick vi ju vända för att komma tillbaka till bilden igen....


Och jag har nu mätt några av våra "vanligaste rundor".
Från vårt hus är rundorna:
  • Aggarpsrundan 6.8 km
  • Vårdcentralen fram och tillbaka 3 km
  • Långa rundan 7,5 km
  • Jätte långa rundan 1,2 mil
  • Första rundan 5 km
  • Dallasrundan 4,5 km

  • Rundan i Pildammsparken 5 km
  • Gågatan i Malmö: Triangeln-Stortorget-Triangeln 2,5 km
  • Gågatan i Karlskrona: Åhlens-Wachmeister-Åhlens 700 m (var bara tvungen att jämföra).






En glad Elin på Espresso House





Vår kvällspromenad började vid ankdammen eftersom vi hade gammalt bröd vi ville bli av med. Det är väldigt mycket fåglar där och Elin tycker dom är lite otäcka nu. Dom kommer antagligen för nära vagnen och hon börjar gråta. Men det går över såfort vi börjar gå därifrån.



Efter ankorna stannade vi vid torget och
tittade på vattnet.



Som vanligt finns det bilder att kika på, på Moas blogg.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Galet vad ni har gått mycket. Det är duktigt det! Hoppas jag kommer va lika duktig sen...

2009-09-23 @ 06:45:55
URL: http://jannicesblogg.blogg.se/
Postat av: Marih

Nu är jag snart mitt uppe i en flytt osv men hoppas vi kan ses o promenixa o fika lite...Hoppas allt är bra med er. Lite fårnvarande men snart tillbaka :)



Kram på er båda!!

2009-09-25 @ 19:19:26
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback