Vi har fyndat blöjor

2009-09-14 | 22:39:11
Idag åkte Johan. Kl 9:30 stod Elin och jag i dörren och vinkade av honom när taxin kom och hämtade honom. Han ska tillbringa 3 veckor i Turkiet. Det har inte blivit så mycket sömn för Elin när Johan varit hemma, men hon har börjat ta igen det nu.

Dom två, alltså Johan och Elin har suttit uppe sent om kvällarna och lekt och sova på eftermiddagen kan man ju knappt göra när världens bästa lekkompis är hemma.

I fredags sov Elin endast några timmar på förmiddagen, sen höll hon sig vaken från 10.30 till klockan var lite efter 12, alltså 12 mitt i natten. Elin var uppe tidigt på lördagen för att leka och ni ska inte tro att hon sov mycket under dagen heller. Både Elin och Johan var uppe långt efter att jag gått och lagt mig i lördags kväll så dom hamnade nog inte i säng förrän efter 12 då heller. På söndagsmorgonen vaknade Elin kl 6 och då kunde hon inte somna om utan skulle stiga upp och leka. Elin och Johan lekte till kl var 7.30 då somnade dom båda två. Men vid 10 var det uppstigning igen. Elin lekte lite och när klockan var 11.30 så somnade hon och hon sov till klockan var 17. Sen höll hon sig vaken till kl 20 då hon somnade för natten.
Imorse blev hon väckt av Johan lite innan 8 och när han åkt så passade hon å att sova lite igen.

På eftermiddagen åkte Elin och jag för att handla och vi köpte blöjor för 14:- och hur det gick till ska jag förklara...
Ordinariepris 125:- handlar man andra varor för 200, får man köpa ett paket blöjor för 99:- och dessutom hade vi en rabbatkupong som vi fått av pampers som var på hela 85:- . Så det blev bra 14 :- över som vi behöve betala.
Man skulle kunna säga att vi har fyndat blöjor.

Efter vårt shoppande somnade Elin i bilen påväg hem och sen fortsatte hon sova sig igenom vår kvällspromenad och när klockan var 19.30 fick jag väcka henne. Hon hade ju inte ätit någon middag och så låg hon ute i vagnen och sov och det började bli mörkt. Dessutom hade hon sovit sen 16.30.
Elin åt massvis med mat, lekte lite, fick pyjamasen på och sen välling och vid kl 21 så somnade hon igen.
Snart är hon nog ifatt med sömnen. Vi har även en nyhet att berätta. Elin har börjat med napp!! Dom senaste dagara har hon haft den i munnen när hon ska sova för natten. Hon har haft den säkert i 5 min, ända tills hon somnat sen har den åkt ut. Men idag. Då hade hon den från det att hon somnade vid 16.30 tills jag väckte henne och efter att hon ätit tog hon den igen.





Elin var hungrig i morse och i väntan på frukost
smaskade hon i sig ett av dom smörgåsrån hon
tappade/slängde på golvet igårkväll.

Det smakade nog inte så gott.

Elin sover, och lägg märke till vad som finns i  munnen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback