Elin kan...

2010-04-19 | 12:05:33
Öppna grindarna som jag skrev om sist, men förutom det så kan hon:

  • Gå segnälkab
  • Peka på sin mage, näsa, mun och sitt öra.
  • Rita fina teckningar.
  • Sortera skor. Hon tar ner alla från skohyllan och sätter sedan upp dom igen, fast inte riktigt på rätt plats.
  • Nästan ta på sig sina strumpor själv, och sina skor.
  • Nynna på Lilla snigel, så pass bra att man hör vilken sång det är.
  • Äta all mat helt själv, och är maten tillräckligt god så slabbar hon ingenting...
  • Baka kakor i sandlådan.
  • Sätta igång och stänga av tv och dator är lätta saker som hon kunnat göra i flera månader.
  • Liksom att klättra upp och ner för soffan och på stolar och i trappan.
  • Och göra alla rörelseran i Imse vimse spindel, men nu gör hon dom på rätt plats i sången också =)
Och dessutom är tand nr 15&16 är påväg att komma fram...
Snart är hon stor på riktigt!

Förra helgen var vi ju sjuka så mormor&morfar fick komma hit. Och efter det, då blev mormor sjuk. Vi smittade henne.
Jag är fortfarande inte riktigt frisk, min mage vill inte rikigt hänga med. Men jag börjar misstänka att det är laktosfritt som får börja gälla igen.

Elin har klarat sig från magsjukan, men i lördags fick hon feber. Det hade hon igår också och idag då är jag hemma från jobbet med henne. Fast det blir inte hela dagen. Johan kommer hem vid 15 så då kan jag åka och jobba resten av kvällen. Denna febern är nog 3-dagars febern. Sofia fick den efter att Elin och hon träffats och det ska ta 10-15 dagar efter smittan tills det bryter ut och Elin belv sjuk efter 13 dagar....

Innan hon blev sjuk var det ju en hel dagis vecka. Nu är det varmt ute så nu både äter och sover dom ute på Elins dagis. Dom är ute från morgon till kväll och det tror jag uppskattas av Elin. Massvis med nya barn håller på att inskolas också. Fullt hus alltså.

Jag jobbade kväll förra veckan så innan vi gick till dagis så var Elin och jag ute på antingen morgonpromenad eller löprunda i solen.

På fredagen var jag ledig och vi behövde hämta Elins regnkläder på dagis. Skulle blivit regn i helgen enligt tv-vädret föra veckan. Vi GICK till dagis. Elin hade sin dockvagn med och fram och tillbaka tog det hela 1 timme och 15 minuter. Sitter Elin i vagnen tar det ca 7 minuter att gå. Det var ju soligt ute och två siffriga plusgrader och det var nästan så att jag beslutade mig för att börja jobba på en kommunan förskola.

När vi gick förbi den förskola som ligger där vi bor satta ALLA fröknar längst husväggen och solade. Det var inte någon som brydde sig om ett enda barn. Inte ens dom gråtande barnen fick någon uppmärksamhet. Det var bara sola som gällde. Ett sånt jobb skulle jag också kunna tänka mig =)

När vi kom till Elins dagis var klockan över halv fem och alla hade redan hunnit gå in och börja städa för helgen. Elin blev livrädd för att jag skulle lämna henne och började som vanligt gråta, men vi skulle ju bara hämta hennes regnkläder och sen gå igen så gråten gick över fort.
På förmiddagen på fredagen var vi på öppna förskolan och det var likadant där. Elin började gråta när vi kom dit för hon trodde givetvis att hon skulle bli lämnad, men det blev hon ju inte. Jag var där hela tiden och lekte med henne. Där var fullt med massa nya små barn. Elin var faktiskt äldst och hon tog den uppgiften på allvar. Hon klättrade upp i soffan, tog en bok och hade högläsning för alla dom små som satt på mattan under soffan och lyssnade.









Ännu en sak hon kan själv, men som jag glömde på "listan".
Elin borstar sina tänder.







Ute på promme.



Har man glovvärme och Nasse som kudde,
vem behöver en säng då??

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Gud så söt, men men inte nasse i vagnen? :)

2010-04-19 @ 20:01:22
Postat av: Farmor

Tänk vad det går undan och så mycket Elin kan nu som hon inte kunde när jag var hemma i januari!

Men Anna-Karin, du skulle aldrig klara av det där jobbet .....inte skulle du kunna sitta och sola när något barn gråter?!

2010-04-19 @ 21:09:38
Postat av: Marih

Shit vad tiden går fort. Nu MÅSTE nån trycka på STOP snart!!!

2010-04-20 @ 19:19:37
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback