Första barnsjukdomen

2010-04-20 | 20:48:07
Det tog 16 månader, men sen blev även plutten sjuk. 3-dagars febern var den första bansjukdomen hon inte lyckades stå emot. Hon fick vara hemma från dagis idag också och jag fick jobba 15:30-20 så ingen här som klagar iallafall. Idag pratade vi med BVC och vår sköterska där kunde inte så mycket så hon kollade upp fakta på internet när jag väntade i luren. Hon kom  fram till att Elin kunde gå till dagis imorgon. Så nu får vi se hur länge det vara innan nästa sjukom kommer. Vattkoppor är det då som står på tur, det går på dagis fick jag veta idag när jag pratade med dom.

Idag på Elins 16 månaders dag var vi (precis som igår) ute och lekte i sandlådan. Elin bakade kaka efter kaka. Det är en av fröknarna på dagis som alltid sitter i sandlådan och bakar kakor med barnen. Elin kan också. Hon fattar till och med att hon måste platta sanden med spaden innan hon vänder spannen. När hon vänt spannen så slår på utsidan av spannen med spaden så sanden släpper och sen kommer det spännande. Hon lyfter försiktigt på spannen och böjer sig ner för att kika in och se om sanden släpper eller om hon måste slå lite till.

Mer saker Elin kan som jag glömde igår, det är att titta på flygplan. Hör hon ser ett flygplan tittar hon uppåt tills hon ser det och då pekar hon på det. Men det är ibland lite svårt att höra skillnad på flygplan och bilar....








Jag glömde ta bilder när vi satt i sandlådan,
men det blir iallafall bilder från lekplatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback