Påsken 2010 no 1

2010-04-03 | 21:30:11
Vi inledde såklart påskhelgen med skärtorsdagen, som alla andra. Elin var ledig från dagis denna dagen för alla fröknar skulle på utbildning så det skulle bara vara vikarier där. Elin och Johan hade bestämt att dom skulle vara hemma och leka istället. Det började mest med att dom gjorde saker som Johan tycker om, nämligen att cykla till bokskogen för att gå en liten runda i skogen. Elin var inte så entusiastisk och gav upp innan dom var riktigt framme. Dom fick alltså hoppa av cykeln och leka i skogen lite tidigare än planerat.

Långfredag: När jag vaknade var jag döende. Jag har aldrig varit så fruktansvärt förkyld i hela mitt liv. Det fick bli en massa panodil och red bull sen sov jag vidare. Elin och Johan var ute i det fina vädre och gick. Jag steg upp lite senare under förmiddagen och kände mig bättre. Sen lagom till kvällen, var jag nästan helt frisk igen. Under kvällen hade vi besök av farbror Peter, tant Britt, farbror Frederik, tant Linda och kusin Nils. Elin blev lite upprörd under vår middag för att hon inte fick äta sin mat själv. Det löste sig efter att vi flyttat bort hennes stol från mattan och en bit in i köket, där kunde hon kladda bäst hon ville.

Påskafton: Elin vaknade samtidigt som jag steg upp idag, nämligen vid 7:30. Nu hann jag inte med att ge henne frukost innan jag gick till jobbet så jag fick helt enkelt väcka Johan såhär omänskligt tidigt en ledig dag för att han skulle kunna ta hand om Elin.

Hela helgen har bjudigt på varmt väder och sol från en klarblå himmel så påväg hem från jobbet ringde jag Johan för att höra om jag skulle köpa kött så vi kunde gilla. Men han svarade att det skulle bli PIZZA till middag idag, för vi har nämligen fått besök av Tobbe, Maria och Sofia.






Barnarbete:
Elin har fått lära sig unde vår renovering av badrummet att hon inte får gå in där. Är dörren öppen har hon alltid bara stått i dörröppningen och tittat in. Hon vet att hon inte får gå in och det har hon inte gjort heller.
Nu är renoveringen nästan klar, bara lite rör och duschväggen som ska upp så alla verktyg och saker som har använts har stått vid ytterdörren i väntan på transport vidare till garaget. För någon dag sen fick Elin tag på en av sakerna. Den saken man har efter att man har fogat, den man använde vatten på. Den har säkert något helt otippat namn, men iallafall ingen jag kommer på nu. Elin såg den vid dörren, tog med sig den, öppnade dörren till toaletten, la sig på knä utanför tröskeln (hon får ju inte gå in) och så drog hon den över golvet, precis som hon stått och sett Johan göra. Och man såg riktigt hur hon sträckte sig för att komma åt så långt in som möjligt.





Elin i skogen.



Elin luktar på träd.



Elin kramar kusin Nils.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Elin vad du är duktig som hjälper Johan i badrummet. Ser ut att vara en skön dag i skogen. Skönt att du kände dig bättre efter panodilkuren Anna-Karin. Många kramar från mormor och morfar

2010-04-04 @ 08:40:20
Postat av: Farmor

Elin har mail! Fast egentligen är det ju till Anna-Karin!

2010-04-06 @ 17:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback