31 juli & 2 augusti

2010-08-04 | 22:21:18
På dom datumen har Elin namsdag. 31 juli är det Elin och 2 augusti är det Karin. Men tro inte att att vi firar namnsdagar här inte. Elin får presenter var och varannan dag vare sig det är present dag eller inte =)


I fredags var vi i Helsingborg och träffade Eva-Lena & co. Elin sov 30 min i bilen på vägen upp och det var all sömn hon fick. Sen blev det inte mer sova förrän 21:30 då vi satte oss i bilen för att köra hem. Och när vi väl kom hem så var Elin fortfarande så trött att hon inte ens ville ha någon välling, bara sova. I Helsingborg så besökte Elin ett öltält för första gången och jag, jag byte blöja i ett öltält för första gången. Och när det är fredag igen, då blir det Helsingborg på nytt. Kent har spelning på Sofiero slott så Johan och Elin ska åka dit.

I lördags var Elin och jag på cykeltur med Sofia och Tobbe och vi körde faktiskt på en av Johans mtb stigar i skogen. Inte så bra kanske och vi fick gå ganska mycket. Jag gick iallafall mycket, både i dom branta nerförsbackarna och i uppförsbackarna och när det låg kottar på stigen...


Och så blev det söndag och den dagen Johan kom hem. Elin och jag var på lekplatsen i några timmar och sen lärde hon sig slänga stenar i Sege å. Så nu är den ån snart igensatt =) Jag har bilder på allt detta i mobilen, men Johan har inte ens fått veta att det är ett problem mellan mobilen, datorn och mig så bilderna dröjer lite till.
Vägen hem från lekplatsen gick inom Sofia där vi stannade för lite lek och sen vidare hem. Pratade med Johan när han var i Lund och då var det bara 30 min kvar tills han skulle vara hemma. Elin var vaken, trött men vaken och eftersom det bara var 30 min så skulle jag försöka hålla henne vaken. Men vi blev tvugna att byta blöja och den trötte somnade på skötbordet. Klockan var nästan halv 8, men hon vaknade till en liten stund efter ett Johan gått in och tittat och pillat lite på henne efter att han kom hem. Fast sen somnade hon om och så sov Elin (a.k.a TRÖTTER) till 10:09 dagen efter.

Måndagen kommer jag inte riktigt ihåg, så vi gjorde nog inget vettigt. Men på kvällen, då kom farfar hem så vi åkte och hälsade på honom. Elin fick en jätte fin bok och klistemärke på  (Elin språk) ALLE POOOO. Klockan han bli 23 innan vi var hemma och Elin somnade som en stock. Jag vakande sedan OFRIVILLIGT innan kl 7 på tisdagsmorognen. Grannen hade fått för sig att väcka hela gatan genom att påbörja ett bygge av ett trädäck okristligt tidigt. Cirkelsåg och hammarslag väckte mig, och det var inte ens så att dom tog en paus. Nej, jobb hela tiden. 7:30 vaknade Elin och hon var så arg att hon bara skrek. Hon ville ju inte heller bli väckt på sin semester. 
Hon var iallafall så trött att vid lite efter 11 somnade hon igen och sov till 16:15. Jag sov också, fast bara i 2 timmar=)
Under kvällen gick Elin och jag ut på en promme. Elin hörde musik som hon följde till stadsparken, där friskis & svettis har sin sommargympa. Elin sprang glatt ut på gräsmattan, där alla låg och gjorde situps, och ställde sig för att dansa till musiken. Sen när vi kom hem, då hade vi fått besök av Sofia med familj och så blev det en 1,5 timmars kvällsrunda som var avklarad vid 21, lagom till Elin skulle i sängen.

Idag har vi varit på äventyr hela dagen. Farmor och farfar kom hit en runda på förmiddagen, men sen åkte vi till Stapelbäddsparken och till Västa hamnen. Elin sov inte en blund på hela dagen så när vi åkte hem vid 19 tog det inte lång tid innan dom blå stängdes. Vad vi hittade på idag berättar vi om en annan dag, bilder finns nämligen på mobilen ;-)






Elin har sett när jag sminkat mig.
Här använder hon min ögonfransböjare, hon vill också bli fin...

Vi skulle hälsa på farmor i lördags och hon ville att vi skulle ta med
lite leksaker till kusin Nils. Elin la ut det hon ville ha med i hallen =)

Sova på soffan.



Jag har tvättat överdragen till soffan och ett tag fick Elin leka med
kuddarna som tillhör soffan. Det var skoj.

Elin över flitigt på att dricka ur glas. Men när hon inte få mer vatten,
då fixar hon det såhär:
Hon häller vatten från sin mugg, ner i glaset.

Har badat.

Det kanske inte syns så bra, men hade hon bara haft bruna ögon
så hade det faktiskt varit nästan på pricken lik nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback