Hoho, vart tog sommaren vägen?

2010-08-19 | 23:35:53
Jag tycker det lät gulligt.
Johan tycker det lät helt förfärligt.
ELIN HAR VARIT HES!

I söndags när Elin vaknade var hon hes, men nu har det gått över igen. Men så som hon snackar är det inte konstigt. Men det finns fortfarande endel ord som kan vara svåra:

Baj-Jag vill ha en ny blöja.
Baja- Jag vill ha en banan.
Dodis-Jag vill ha godis= mariekex
Dadas-Dagis.

Ni märker, det är en hårfin skillnad i uttalet. Och det där med jag vill ha, kan egentligen bytas ut mot GE MIG!!!!



Vi är inne på vår sista semestervecka. Elins 6:e, Johans 5:e och min 4:e lediga vecka. Tiden har som vanligt gått fort, men vi har iallafall haft bra väder. Men nu, lagom tills vi ska tillbaka till jobb och dagis tycks sommaren har tackat för sig. Hösten har börjat knacka på dörren....


Förra onsdagen åkte vi hem till Karlskrona. Där hade vi iallafall bra väder. Soligt och varmt och nära till vattnet. Så  mycket som vi badade under dom dagarna vi befann oss där, har vi definitivt inte badat sammalagt på hela sommaren.

Hmm, så mycket mer att skriva om resan har jag nog inte. Bilderna får tala för sig själva (med lite hjälp).

När vi kom hem blev det dags för utflyker här hemma. Vi skulle egentligen åkta till Ven och cykla, men vädret har inte tillåtit det, inte tiden heller för den delen. I tisdags var Elin på besök på sitt dagis, hon kände igen både barn, leksaker och fröknar så det blir inga problem när hon ska tillbaka efter semestern på måndag. Hon var lite blyg i början men efter samligen och fruktstunden gick det över. Vi ska tillbaka och leka en stund imorgon också och då ska jag komma ihåg att ta det USB minne som är Elins, med alla bilder som fröknarna tagit på henne under våren. 
Dom kommer i ett annat inlägg, men inte nästa, för då kommer bilder från vår dag i skogen. I onsdags åkte vi nämligen till Häckeberga slott och tillbringade flera timmar i skogen, men efter dom bilderna ska det nog bli lite dagisbilder. Och ni ska inte behöva vänta lika länge på dom som ni fått göra på dessa:







Elin jagar duvor i Amrialitetsparken.



Badar.

Undervattensbilder.



Vill hoppa från bryggan.







50, 70 eller 120 ???

Äta glass hos gammalmormor.

Vi hyrde en kanot.

Jag blev trött och ville ha fika paus.

Kustbevakningens säkert största fartyg, bredvid vår kanot.

Annan båt.

På lördagen kom farmor och farfar på besök.
Elin och farfar ombord på ett krigsfartyg.

Efter besöket på faryget så såg vi flyguppvsning med JAs 39-gripen. Sen träffade vi mormor och morfar och gick till Nivå för att äta lunch. Efter det blev det en runda till systemet och sen vidare till Rosenbom och Amiralitetskyrkan Ulrica Pia.

Vi försökte få en bild på morfar, mormor, Elin, farmor och farfar.
Men ICKE SA NICKE att Elin ville ställa upp på det!


Jag försökte hjälpa till....

Johan också.....

Men utan lyckat resultat....

Men när det bara var pappa,
då gick det super bra att sitta fint på trappen.


Hjälpa morfar att gräva upp potatis.









Johan och jag i lördagskväll i ett öltält...
(Jag lyckades återigen slösa bort en hel söndag i soffan ;-))

Kommentarer
Postat av: caroline

Hallå där...hoppas ni haft en bra semester. Måste ju bara meddela att jag också fick 122 på mensas test så Johan är inte ensam :) Nu behöver han inte skryta mer ;)hihihihi...



Ha de så bra alla

2010-08-22 @ 06:50:21
URL: http://moisblogg.bloggspace.se
Postat av: Mormor

Vilka fina bilder. Hoppas du får en rolig höst på förskolan Elin. Kramar från mormor och morfar.

2010-08-22 @ 07:09:36
Postat av: Marih

Shit vad med tjock fint hår lilla Elin har fått. Så himla länge sedan vi sågs. Skönt o se att allt är bra med er.



Anna-Karin du ser lite berusad ut på kortet i öltältet :p

2010-08-23 @ 17:32:54
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback