Trädgårdsarbete

2010-08-11 | 09:38:59
I måndags var Elin och lekte med Sofia en liten stund, jag var ju också med... När vi kom hem hittade vi Johan ute i trädgrården, han höll på med något så ovanligt som trädgårdsarbete! Elin ville vara med och hjälpa till, men efter ett litet tag så var det inte så kul längre.

Tisdag:
Runt lunch på tisdagen så körde vi in Elin till farmor & farfar och sen åkte Johan och jag hem och tog fram cyklarna. Vi fick sällskap av Christian av Camilla på vår runt 3 timmar långa runda i skogen. Dom andra 3 cyklade, jag gick ganska mycket. Uppförsbackarna var jobbiga och nerförsbackarna var livsfarliga. Trots min gång så lyckades jag ändå ramla 2 gånger, så jag är blåslagen. När vi kom hem så blev det mackor och efter det så såg vi massa orienterare på vår gata. Vi kollade upp det på internet och det var Malmö orienteringsklubb som hade provap på orientering. Johan och jag sprang till Nilssons möbler, där starten var och tog en karta. Rundan var fågelvägen 3,1 km. Det var 14 kontroller och jag orkade faktiskt springa till nr 5, sen var jag trött som tusan. 3 timmar på cykel och sen löpa i Johans tempo, det kan knäcka den bästa!

Ja, det tog iallafall 34 minuter innan vi var imål igen och kunde springa hem och duscha. Klockan var då 19:30 och vi satte oss i bilen för att köra till stan. Vi skulle äta på restauragng innan vi hämtade Elin. Det blev Pers krog och maten var inte alls lika god som den varit tidigare. Inte ens vitlöksbröden var så goda som dom en gång varit. Jag sa att dom säkert hade en ny kock, men sen sa han som fick 122 poäng på mensas testprova att det säkert var sommarjobbare dom hade! Det blev iallafall ingen dricks!!!!

Elin var forafarande vaken när vi kom till farmor & farfar. Vi stannade lite innan vi åkte, så länge att klockan blev efter 22 och Elin skulle få se när hennes favoritbåt lämnde hamnen, men hon var inte så intresserad av den igår.
Hon var för trött slocknade ganska fort när vi kom till bilen och sen sov hon vidare i sin egna säng till kl 9 imorse!





Kasta pinne.

Klappa händerna när pappa sågar.

Tråkigt.

Leka i sandlådan istället.

Leka med bollen.

Arg på mamma:
En rak höger.

Dra i håret.

Vänner igen.

Busa.



Krama pappa.

Gruppkarm.



Kommentarer
Postat av: Yvonne

underbara bilder :)

2010-08-11 @ 21:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback