2 år idag!

2010-12-20 | 21:40:55
Då har det blivit 20 december ännu en gång och alltså den 2:a födelsedagen för Elin. Det blev inte riktigt som förra året, då Johan och jag väckte Elin med sång och paket. I år steg Elin upp kl 5:30, gick till datorn och satte igång Lala-Po (Teletubbies). Efter ett tag kom hon in och väckte mig, hon hade råkat spilla vatten på hela sig när hon skulle dricka och ville ha en ny tröja. Jag fick snällt stiga upp och fixa detta och när jag hämtade tröjan hittade Elin sina paket. Klockan var nu lite innan 6 och det fanns inte en tanke på att det var dags att öppna dom, för jag var trött. Elin tittade snällt vidare på Lala-Po istället och vid sjutiden tyckte hon att det var dags för paket och alla barnen att komma. Nu var det så att alla barnen var här igår, men Elin ville ha hit dom idag igen.
Elin fick iallafall öppna sina paket sen gick hon och Johan upp, jag sov vidare. Jag hade bestämt att jag skulle sova åtminstone till kl 9 så när Elin och Johan kom och tyckte det var dag för mig att stiga upp berättade jag om min plan. Johan skrattade och sa att klockan var 8:58, då fick jag snabbt tänka om och ändra min tid till kl10!

Efter att ha lekt med Elins nya leksaker ett tag så hoppade vi in i bilen för att åka till stan. Vi tog vägen via optiken och hämtade mina nya glasögon, sen skulle Johan leka (som vanligt), handbromssladd i rondellen, men det var mycket halare än han trodde så det blev några varv och det slutade med att vi hamnade mot fördriktningen. Fick helt enkelt köra ett extra varv i rondellen för att komam rätt. Elin hade skitkul, resten av vägen till stan satt hon och sa, Bilen, runt, runt, runt. Japp, bilen snurrade runt, runt, runt.






Öppnar paket.





Födelsedagslunch på Jensens Boefhus.

Trött efter shopping.

Kvälls promme.





Och om vi inte hinner innan jul...
(Och till alla er som inte fick detta i brevlådan).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback