Alla hjärtans dag!

2010-02-14 | 22:20:49
Och snön ligger kvar. Nu har vi haft snö så länge att Elin har börjat tröttna på pulkan. Och tänk, förra året då kom snön först på alla hjärtans dag. Nu har dom kommit ifatt med skottningen på gång och cykelstigar, men det har inte hindrat oss att det legat massa snö. Joggvagnen som Johan köpte gör att vi tar oss fram överallt, den är super i snön!

I torsdags var vi på restaurang med farmor, tant Fredrik, tant Linda och kusin Nils. Och efter restaurangbesöket åkte vi och lånade Fredrik och Lindas WII. Ni fattar ju vad vi gjorde resten av kvällen och Johan vill gärna få med att på Wii fit när vi kollade ålderna blev han 29 år! Själv blev jag 27 vilket var en liten förbättring sen förra gången då jag var 48 år =)
Vi hade kul allihop här hemma och Elin var också med. Hon stod framför tv:n och snurrade tills hon ramlade omkull.

I fredags var Johan och Elin först på öppna förskolan, sen åkte dom till stan en runda och när jag kommit hem från jobbet hoppade Elin ner i pulkan och så blev det en runda till Netto. Jag ville nämligen ha red bull, men det blev lite chips och coca cola också. Sen var det till att gå direkt hem, vi skulle nämligen få besök av Christian och Camilla senare på kvällen.
Dom kom kl 18 och stannade till 23:30 och det betyder att Elin inte kunde sova förrän 23:30. Hon vägrar fortfarande att sova när vi har besök.

Så vad hände då? Jo, hela lördagen var hon trött. Hon och Johan var uppe mellan 3:30 och 6 för att titta på OS invigningen. Det var på Elins initiativ dom steg upp. Sen sov Elin till 9:30 och efter frukost åkte vi till Hornbach. Vi skulle såga upp en MDF skiva som jag ska ha till min egen designade hatthylla. Den har varit designad sen i somras, men äntligen har jag kommit på konstruktionen för att den ska hålla. Delarna sågades upp och sen gick vi vidare till den utställning som är denna månad på Hornbach, nämligen SAGOLIKA barnrum. Där bjöds alla barn på godis, sockervadd, saft och det enda som Elin fick äta, pannkakor. Ja, Elin fick sin lunch på mitt jobb i lördags.

Vi var hemma igen lite efter 14 och då slocknade Elin igen. Sen sov hon till 17 och när hon vaknade så hade vi besök igen. Tobbe, Maria och Sofia var här. Och för första gången lekte Elin och Sofia, eller det dom gjorde var iallafall mer likt lek än det någonsin varit innan. Elin var jätte trött och ville nog inget hellre än att sova, men det det går ju inte när vi har folk. Fast med Tobbe och Maria går det lite lättare än annars. På nyårsafton sov hon till och med en liten stund när vi var hemma hos dom och i lördags så somnade hon efter mycket om och men vid 21-tiden.

Och så blev det söndag och den trötta sov till 8, sen blev det bara lite frukost och så sov hon vidare till 11. Då var det dags för vår promenad som började vid ankdammen, och som sedan tog oss till ICA på hemvägen. Elin var fortfarande vaken när vi ungefär vid 13 var hemma igen och jag frågade om hon ville ligga kvar i vagnen och vila lite och hon nickade. Men nu för tiden nickar hon på varenda fråga hon får, även om hon menar nej. Men hon fick ligga kvar och hon somnade och vaknade igen vid 15:30. Fast hon hade nog sovit längre om det inte hade varit för att jag var ute och pillade på henne då för att kolla om hon var kall. När hon vaknade kom Johan precis hem Han hade varit ute och åkt skidor sen tidig morgon. När han kom hem så hjälptes vi åt att kakla golvet på toaletten och sen när Elin somnat för kvällen åkte jag och hämtade pizza. Klockan var 19.30 när jag kom hem med maten och vem var då vaken!? Och än har hon inte somnat igen....








Elin & Sofia leker








Ankorna



Elin är trött

Och bestämmer sig för att gå upp till sängen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Å Wii som är såååå kul! Jag har blivit beroende av Super Mario... ;-)

2010-02-15 @ 10:12:16
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Mormor

Gumman så stor du har blivit, ta det lungt när du går i trappan så du inte trillar. Hoppas att vi ses snart. Många kramar från mormor o morfar.

2010-02-15 @ 17:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback