Första besöket på akuten

2010-02-06 | 23:05:35
I onsdags skulle vi åkta till Andy`s lekland, men vi började med att köra hem framor. Elin började gråta när farmor hoppade ur bilen och lyckades på dom kanske 500 m som vi sedan hade till leklandet att somna. Jag körde då istället hem.
På kvällen blev Elin grinig, varm och andades konstigt. Hon fick 40,5 graders feber och ville inte ha något att äta. Inget förutom glass. Sen blev det sängen, men det gick inte att sova. Elin var vaken i stort sett hela natten till torsdagen. Hon andades fortfarnade konstigt så Johan ringde vårdcentralen. Elin fick åka dit och där gjordes en undersökning. Sen fick hon syrgas och någon annan astmagas och sen blev det raka vägen till akuten, där Johan och Elin fick tillbringa resten av dagen. Det blev ingen diagnos på Elin, utan hon fick åka hem med svaret: någon sorts infektion. Blev det värre skulle hon tillbaka till akuten, men den där astma grejen hon fick skulle börja verka efter 6 timmar och ge full effekt efter 2 dygn.

Fredagen var ju egentligen en öppna förskolan dag, men det hoppades över. Elin var mycket bättre, åt och var glad, men andades fortfarande lite konstigt. Hon sov hela natten torsdag-fredag och vaknade vid 8 på fredags morgonen. Efter lite yoggi och en flaska välling så somnade hon igen och Johan tvingdes väcka henne vid 10:30. Då var dom nämligen tvugna att gå till stationen för att hämta Fanny som kom med tåget. Fanny var och hälsade på Johan och Elin under fredagen och jag tror hon blev lite besviken när hon såg att hennes doppresent till Elin var halvt uppäten.

När jag kom hem från jobbet vid 20:30 igår så sov Elin och när jag gick imorse igen vid 8:15, då sov hon fortfarande. Och idag slutade jag redan kl 16 så när jag kom hem var hon vaken =). Jag var bara hemma en liten stund för sen skulle jag vidare in till stan och O`leary där jag skulle träffa Lisa för att titta på Melodifestivalen.
Och nu när jag för en liten stund sedan kom hem. Då sov Elin, så det är kanske inte konstigt att det bara blir "sovbilder" idag. Det finns andra bilder också som farmor tagit när Elin lekte tittut, men jag hittar inte den kameran så dom bilderna kommer en annan dag =)


Och när man är sjuk, då får man presenter. Elin fick en present av farmor idag. Det var Anna. Anna från spöket Laban hon fick.






Jag vet inte varför Elin varje kväll envisas med att sova fötterna på huvudkudden.





Kommentarer
Postat av: Fanny

Det är väl bara trevligt att Elin är en bokslukare, hehehe. Hoppas hon mår bättre nu!

2010-02-07 @ 14:24:02
Postat av: Jannice

Svaret "nån sorts infektion" är väl kul att åka hem med och inte veta vad det är? Svensk sjukvård ibland altlså... Jag skulle bli jätteorolig. Andingen är ju inte direkt nåt man vill chansa på. Hoppas Elin mår bra nu och att det hela har gått över.

2010-02-07 @ 16:46:52
Postat av: Farmor

Glömde ju min telefon hos er igår. Är ni i stan kan ni väl lägga den i lägenheten. Krama Elin från mig!

2010-02-08 @ 10:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback