Korv är favoriten

2010-02-21 | 18:59:23
I fredags var jag ledig så då gick Elin och jag till öppna försklolan. Allt var som vanligt, men lite nya bebisar hade det kommit dit. Elin lekte en stund och sen blev hon trött, då klättrade hon upp i soffan och la sig, men det var nog inte så bekvämt. Hon hoppae efter en stund ner och lekte lite till. Men sen kom hon på en idè. Hon gick till dockvagnarna, tog en kudde som hon la på golvet. Sen la hon sig ner med huvudet på kudden och kunde vila ett tag.

Elin somnade i vagnen på vägen hem, och efter att ha sovit i 1 timme blev det en tur till IKEA, där hon skulle få sin lunch. Jag brukar alltid köpa en 5 :- korv när vi är på IEKA, och så låter jag Elin smaka på den. Men nu är det slut på det. Elin slukar nämligen hela korven så nu får hon en egen. Japp, korv med bröd blev det till lunch i fredags.

Lördagen var min jobb dag och Elin och Johan gjorde inte så mycket mer än att gå ut på promenader och att titta på OS. Elin vill inte sova om kvällarn, hon vill mest bara titta på OS. Hon var uppe i tisdags när Björn Ferry tog Sveriges andra OS-guld. Hon sprang med armarna i luften och hejade. Och när han missade näst sista skotten i sista skjutningen och Johan och jag skrek NEJ, båda två. Då åkte Elins armar ner och hon tog sig för pannan...Å, nej miss...

Idag, söndag har jag varit på jobbet igen och Elin har inte gjort annat under dagen än att gått till köket och tiggt falukorv. Dom resterna som blev över från vår middag igår. Hon vill inte ha något annat att äta än den jäkla korven.

Nu har jag bara 4 dagar kvar att jobba sen blir det 5 dagar ledigt. Johan åker ju till Dalarna för att åka ett av loppen under Vasaloppsveckan så jag har fått ta leigt från jobbet för att kunna passa Elin.








I fredags var Elin helt tyst nrä jag var ute i köket.
Det är inte bra, för när Elin är tyst gör hon något hon inte får.
När jag kom ut så satt hon i soffan men våra fjärrkontroller.
Dom vet hon att hon inte får ha och dom är allti gömda under kuddarna.
Elin hade slängt ner alla kuddar tills hon hittade det hon sökte.
Sen var hon glad!

Elin har ritat.

Elin utrustad för att inspektera vår renovering.

Elin är trött.

Elin är utslagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback