Ellies kalas

2010-01-20 | 22:48:16
Idag hände något ovanligt. Det var min lediga dag och då passar sömntutan Elin på att vakna redan kl 7:15. Hur många gånger har det hänt att hon vaknat så tidigt. Det kanske har hänt 4 gånger på 13 månader, för idag är hon på dagen 13 månader. Men det var inte så farligt som det låter. Jag sov vidare och Johan fick stiga upp och när jag sen steg upp vid 9:30 så låg både han och Elin på soffan och sov. Dom var helt utslagna av den tidiga uppstigningen.

När dom sedan vaknat blev det frukostdags och sen gick Elin och jag ut för att åka pulka. Efter pulkan blev det lunch och sedan middagsvila och sen hann Elin med en löprunda tillsammans med pappa. Allt detta hann vi med innan vi skulle gå på Ellies 1-års kalas. Nu är det bara ett kals kvar, sen har alla bebisarna i mammgruppen fyllt 1 år. Det är Melvins kalas på lördag, men det är min jobbhelg så Elin och Johan får gå själva på det kalaset.
Vi hade med oss 2 presenter idag. En till Ellie såklart och så en present till Clara. Vi kunde ju inte gå på hennes kalas för 2 veckor sedan för då var Elin sjuk.
Och på kalaset idag, då fick man äta pannkakor, och gissa om det var uppskattat.

Igår var det tisdag och Elin var på BVC för 1-års vaccinationen. Hon kunde inte få sprutorna på 1-års kontrollen en vecka tidigare eftersom hon var förkyld då. Och vår promenad till BVC var og det enda stackars Elin var ute på hela dagen. Fjuttiga 3 km som var avklarade på 40 min. Efter besöket fick jag stressa till jobbet och sen på eftermiddagen kom farmor och lekte med Elin.

Och så har vi måndagen. Simdagen! Johan tycker att den simfröken vi har nu är sådär bra, jag tycker att hon är jättebra. Fast i måndags hade som inte fått lära sig något nytt, men Elin kämpade på med både simring och armpuffar. Nu på måndag så är jag ledig och kan följa med på simningen så det kan säkert bli lite nya bilder från simningen =)


Vi har inga bilder från Ellies kalas. Jag tog bilder, men jag glömde kameran på kalset. Så det får bli kalas bilder imorgon och dom bilder Johan tagit under veckan hade han inte sparat på datorn utan dom ligger också kvar på kameran....




Det blir lite gamla bilder idag också.
SOMMARBILDER,
så gissa om det är någon som är trött på det vita där ute
och som vill ha sommar igen.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback