Ja, se det snöar...

2010-01-31 | 13:11:44
Så in i h*vete...
Så började Jannice ett av sina inlägg i bloggen tidigare i veckan. Och det har stämt varje dag. Och idag, då verkar det inte finnas något slut på snöandet. Ååååå, vi som skulle gå ut och åka pulka. Det går inte när det snöar för Elin bara blundar och blir lite smått upprörd på det kalla vita som trillar ner från himlen och hamnar i ansiktet.

Klockan 8 imorse började Johan ett löppass. Han skulle ut och springa 5 mil och jag fick en genomgång som gick ut på att löpningen skulle gå sakta. 10 minuter/kilometer så 70 min/mil. Hon skulle vara hemma igen 7 timmar efter start.

Moa och Caroline fick komma hit och hålla oss sällskap en liten stund. Eller såhär var det. Förra lördagen skickade Caroline sms och frågade om när vi skulle ha vår nästa "mamma träff". Jag var den enda som svarade, så det blev bara Caroline och jag denna gången. Hon och Moa kom hit och vi fikade på semlor. Jag tror egentligen inte att Elin uppskattade besöket. Hon slog på Moa hela tiden. Hon slåss en massa i ansiktet. Hon slår alla, eller så kanske hon inte slår utan försöker klappa, men det gör ont. I vilket fall som helst, Moa grät ju varenda gång hon blev slagen och dessutom skulle Elin ha precis, exakt, just den leksaken som Moa hade HELA TIDEN. Det gjode inte saken bättre.

Annars har veckan från det senaste inlägget sett ut såhär:
Farmor har passat Elin varje dag!

Fast inte igår, då var jag ledig och då var vi i stan och handlade nya skor till Elin. Elin tyckte att personalen var lite långsam och började skälla på dom när vi stod i kön. Fast eftersom Elin inte kan prata svenska så var det ingen som förstod vad hon sa. Men ganska så regält upprörd var hon. Hon skällde och slog med armarna så hennes budskap gick nog fram trots språkskillnaden.


Imorgon är det en ny vecka, som började med simninge Sen ror jag faktiskt att det kommer att bli så att det blir ett och annat besök här hemma av farmor =)


Annat som hänt är att Elin lärt sig peka på trappen när hon är trött, frågar man henne då om hon vill äta innan hon ska sova så viftar hon med hela armen, precis som man gör när man skakar vällingflaskan. Det betyder att hon vill ha vällig. Tror vi iallafall ;-)

Elin har även kommit på att hennes pekfinger har precis lagom storlek för att passa i näsan. Hon har alltså lärt sig peta i näsan.

Man kan också kommunicera lite med Elin. Hon kan både nicka och skaka på huvudet. Så det går att fråga henne saker, som man antingen får ja, eller nej svar på. Fast iblend blir det lite fel.

Händer det att Elin inte vill sova när hon är i sängen så kastar hon Nasse över kanten på sängen sen sen vänder hon handflatorna uppåt och rycker på axlarna och säger. Har försökt översätta och har fått det till:
Nu är inte Nasse här så nu kan jag inte sova!









Tror att denna bilden är tagen av farmor.

Men snart kan jag också. Ungeför 1 bild av 50 blir det skärpa på...

Elin äter semla.
En sån semla som var utan både mandelmassa och grädde.

Elin provsmakar mini Nasse.







Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, jag ser att Elin har den randiga Eiser-pyjamasen. Sofia har växt ur sin gamla nu. Visst är den bra!

2010-01-31 @ 15:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback