Jag har börjat jobba

2010-01-16 | 14:47:05
Måndagen den 4 januari kl 7 skulle jag börja jobba efter att ha varit mammaledig. När klockan var 6:15 ringde jag till jobbet och frågade om man fick sjukanmäla sig första dagen. Jag hade fått maginfluensan så klart att jag fick sjukanmäla mig. Elin kräktes 1 gång och var lite dålig i magen och för att jag inte skulle smitta henne mer så åkte Johan och Elin till farmor på måndagen. Elin blev bättre i sin mage under dagen och få att hon inte skulle bli jätte sjuk fick hon inte komma till mig. Jag hade flyttat ner i soffan och Elin kom fram, tittade på mig och ristade på huvudet och gick därifrån. Hon fattade att hon inte fick komma till mig...

Tisdagen blev också en farmor dag och under onsdagen åkte Elin och Johan skridskor på sjön. Jag ville fälja med, jag ville ju också åka skridskor, men det gick inte att komma upp ur soffan. Efter skridsko åkningen blev det besök hos farmor igen. Under torsdagen ville farmor passa Elin, men nu har Elin blivit förkyld så hon fick stanna hemma hela dagen. Och sen blev det fredag, jag åkte till läkaren och när provsvaren var klara så stod det klart att det var matförgiftning jag hade åkt på. Jag fick piller, och när jag ätit några stycken av dom blev det bra igen. Det hade  snöat under veckan och många inusgrader hade vi så under fredagen gick vi ut så Elin skulle få åka lite pulka. Jag tyckte det var kallt som tusan så jag gick in igen. Elin åkte lite med kom snart in hon också.

Förkylningen var mycket värre under lördagen och nu hade Elin feber också, 39 grader var den uppe i så tyvärr kunde vi inte gå på Claras 1-års kalas som vi annars skulle gjort.
Söndag kommer jag inte ihåg, så vi kan inte ha gjort så mycket. Jag ville att Farmor skulle passa förkylda lilla Elin så Johan och jag kunde åka skridskor, men farmor skulle passa Nils.

Ny vecka och måndag. Och denna måndagen kom jag iväg till jobbet. Jag hade glömt bort allt, visste inte ens hur jag skulle göra när jag skulle på rast. Och så hade jag blivit av med mitt skåp i omklädningsrummet också. Alla skåp skulle tydligen märkas med namn i höstas och dom skåp som inte hade namn öppnades och gavs bort till alla nyanstälda. Så när jag kom och låste upp mitt skåp, låg där redan en massa saker.
Tiden på jobbet gick iallafall jättefort och när jag kom hem, då var farmor här och passade Elin. Johan hade nämligen börjat med sitt lilla projekt. RENOVERA TOALETTEN.
Elin var frotfarande snorig, så det hade int blivit någon simnng för henne under dagen Annars skulle det vara första dagen på simningne efter juluppehållet.

Tisdag och 1-års kontroll på BVC. Elin väger 10320g och är 79,5 cm lång. Det var egentligen dags för 3:e vaccinationssprutan, men eftersom Elinvar förskyld kunde hon inte få den.
Sen hände inte så mycket mer under veckan. Elin sov mycket, väldigt mycket. I torsdags somnade hon vid 17:45 och vaknade inte förrän 8:30 på fredagsmorgonen. Onsdagen var också en sovdag, då steg hon inte ens upp förräns 11:30.
Under torsdagen hann som klämma in lite simning, Elin fick ta igen den simningen hon missade i måndags, och som vanligt trivdes hon som fisken i vattnet =)



Man skulle kunna sammanfatta dom senaste 2 veckorna såhär:

  • Måndag: Farmor passar Elin
  • Tisdag: Farmor passar Elin
  • Onsdag: Farmor passar Elin
  • Torsdag: Farmor vill passa Elin, men Elin är sjuk
  • Fredag: Elin sjuk
  • Lördag: Elin sjuk
  • Söndag: Elin sjuk
  • Måndag: Farmor passar Elin
  • Tisdag: Farmor passar Elin
  • Onsdag: Farmor passar Elin
  • Torsdag: Farmor passar Elin
  • Fredag: Farmor passar Elin
  • Idag: Johan och jag ska gå på bio ikväll så: farmor ska passa Elin.
Vi utnyttjar inte farmor. Det är hon som vill passa Elin! Men frågan är nu hur Johan ska klara sig när farmor har åkt hem igen, och han måste passa Elin...

Jag har jobbat till 20 denna veckan och ELin har sovit när jag kommit hem. Det har inte tagits några bilder under dagarna vad jag vet, så det blir bara sovbilder idag =)






Elin sover

Elin sover

Elin sover

Elin sover

Elin sover

Elin sover



Kommentarer
Postat av: Marih

Stora tjejen hon har blivit.

Nu är jag och Amanda hemma efter att ha varit 1månad i Uppsala. Hon befinner sig hos pappa så jag målar och renoverar i lägenheten :) Vore skoj att ses snart igen. Jag har blivit av med min nya mobil också så har inga nummer inne, men jag har samam nummer så du kan väl smsa eller ringa så vi kan hitta en ledig dag.



PS:Jag har ju "Ta Bort" från Ullared hemma till dig :o)



Kram på er!!

2010-01-16 @ 15:26:59
URL: http://familiaberlgund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback