Nu är det år 2010!

2010-01-01 | 23:39:11
Elin var med om sin 2:a nyårsafton igår. Allting blir andra gången nu efter att hon fyllt 1 år. Men denna nyårsafton blev inte riktigt som den förra. Förra nyårsafton låg jag nämligen trött i sängen och tittade på fyverkerierna genom fönstret. Elin tittade på fyrverkerierna tillsammans med farfar. Men så var det inte i år. Nej, för denna gången var jag vaken och ute. Och detsamma gäller Elin.
Hon sov dåligt hela dagen igår. Bara 1,5 timmars sömn, alltså långt ifrån vad hon brukar sova. 
Klockan 18 var vi i Vellinge där vi skulle fira in det nya året tillsammans med Tobbe, Maria och Sofia. Och nyårsafton 2008 var faktiskt första gången dom träffade Elin, då var hon bara 11 dagar gammal och inte så kul. Men lite har hänt sedan dess. Elin och Sofia har hunnit gå på varandras 1-års kalas, dom har även hunnit bli ovänner och bråkat om leksakerna och en lite annat.

Vi hade vår resesäng med oss igår. Vi vet ju att Elin är väldigt svår att få och sova när vi är borta, men vi gjorde ett försök. Vi fick jätte god mat att äta och efter efterrätten fick Elin lite välling, och sen började försöket. Det gick kanske att få henne att sova. Det är fortfarande ovisst. Men hon låg i sin säng inne i ett rum, och var tyst i åtminstone 40 minuter. Klockan hade nog blivit 22 då och vi andra började spela TP. Elin förde sedan liv och fick komma och sitta med oss. Hon var trött och gnällde för allting, men sen blev klockan midnatt och det blev lite bättre. Hon fick kläder på och sen gick vi ut i minusgraderna och tittade på fyrverkerierna. Sisådär 10 minuter senare gick vi in igen och fortsatte med TP. Vi började spela vid 22-tiden, vid 01:30 hade jag fortfarnde inte en enda tårtbit. Johan och Maria hade alla utom en. Men sen började nog champagnen verka. Helt plötsligt kunde jag svararet på många frågor. Jag fick alla tårtbitarna gick om och VANN!!!
Vi pkte sen hem och var hemma lite innan 3. Elin fick lite välling till och sen somnade hon och sen sömntutan har blivit som en tånåring. Hon är ute och svirar halva natten och stiger inte upp förrän bortåt eftermiddagen (kan var något hon arvt från mig...). Klockan 11:45 beslöt sig fröken Liedberg för att stiga upp idag!

Sen var det vår t ur att få besök. Farmor, farfar, farbror Fredrik, tant Linda och kusin Nils kom hit på middag ikväll. Elin var lite gnällig igen. Både hungrig och trött, men så mycket mat ville hon inte ha. Men något hon uppskattade, det var tomteblossen vi hade i efterätten. Dom var fina. Hon fick smaka lite på efterrätten, sen blev det välling och sängen, sent idag också för klockan var över 21.
Imorgon ska farmor och farfar pasa Elin nästan hela dagen. Hon ska få åka med till Landskrona och hälsa på Johans faster och efter det ska hon åka med farmor och farfar hem. till Malmö. Johan och jag ska åka till stan för att åka skridskor och efter det ska vi gå på bio. Och sen blir det söndag och då åkte farfar tillbaka till Jordanien igen. Vi får se om han kommer till påsk igen som han gjorde förra året, annars dröjer det kanske ända till sommaren innan Elin får träffa sin farfar igen.



Precis nu läste jag också på text tv att svininfluensan är över. Viruset är besegrat så alla som varit rädda kan vara lugna. Influensan försvann lika fort som den kom. Ok, den var här ett tag men den kom över en natt och har nu också försvunnit, nästan över en natt. Och så läste jag också att nästa vecka ska det bli 20 minusgradet. Då kan inte ens tappra Elin ligga ute i vagnen och sova. Hon klarar bara ner till 10 minus enligt alla experter...




Elin & mamma nyårsklädda



NÄ, nu vill jag inte vara med på bild längre.

Klockan 12





Elin och Sofia nyårsafton 2008

Elin och Sofia nyårsafton 2009

Elin och Sofia någon gång under 2009
(Dessa bilder har vi tagit från Sofias blogg)





JA! 2010 är året jag ska få börja på dagis, och så kommer jag fylla 2 år.
Men det dröjer 353 dagar...





Kommentarer
Postat av: Jenny

Wow, vad fin du var i håret! :-) Och kläderna är också jättefina! Och Elin är som vanligt jättesöt!

2010-01-02 @ 15:31:42
URL: http://myengla.blogg.se/
Postat av: Jannice

Hej!

Tackar för tvätt-erfarenheten med Nasse. Då vågar jag mig kanske på att tvätta kaninen trots allt =)



Vad fina ni var på nyår! Och Elin är verkligen ett litet charmtroll =)

2010-01-02 @ 23:10:13
Postat av: Mormor

Jättefina bilder. Många kramar till er alla.

2010-01-03 @ 16:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback