Simma, simma, simma

2010-01-25 | 19:52:18
Idag var det dags att simma och eftersom det var min lediga dag idag så kunde jag följa med och fixa lite bilder. Men nu är det så att jag inte är riktigt överrens med det nya objektivet Johan har köpt så det är faktiskt så att vissa bilder är suddiga.

Vår vanliga simförken var på semester, så idag var det Petra som var med och plaskade i vattnet. Petra som vi hade när vi gick i 1:an och Elin var ett litet blåbär. Nu har hon blivit så stor så hon är ett hjortron och går i 3:an och Petra var väldigt imponerad av allt hon har ärt sig. Ja, för Elin kan faktiskt simma. Helt själv, om man frågar Elin. För helst av allt vill hon simma själv, men det kan hon inte rikigt. Hon måste ha armpuffar, simring, eller den lilla flytgrejen under bröstet. Men så bra som Elin simmar med armpuffarna, hon använder nämligen både arm- och bentag, brukar barn inte göra förrän dom är 3 år fick vi lära oss idag.

Efter simningen åkte vi till Center syd och Vasaloppsbutiken där. Johan behövde nya stavar till han ska åka årets Vasalopp.
Och så bröt vi rutinen lite. Elin och jag brukar alltid åka till McDonald`s efter simningen, men idag blev det mat på Max istället.

Efter Center syd åkte Johan till Kristanstad för att åka skidor. Klockan hade nu blivit  lite efter 15 och Elin fick hoppa ner i sängen och somnade som en stock. Hon fick sova till 17:30 då jag var tvungen att väck henne. Hon ska ju sova i natt också. Elin och jag gick ut och åkte pulka. Det är inte lika kul att åka med bara mamma. Då står jag uppe på kullen och puttar iväg henne, men sen måste hon ju vänta där nere på att jag ska springa och hämta henne och sen dra upp henne igen. När pappa är med är det roligara för då kan han stå där nere och sen dra upp henne direkt och på så sätt behöver hon inte vänta så länge på att få åka igen.

Efter pulkan blev det mat, och som hon åt. En stor burk blev det, 250 g och sen lek och bara en halvtimme senare så pekade Elin på trappen. Det betyder att hon är trött. Jag fråga om hon ville sova igen och det ville hon. Elin nickade och skakade handen, precis som man skakar nappflaksan med välling. Det betyder självklart att hon vill ha välling. 275 ml välling gick ner i det jag trodde var en redan full mage och 19:15 sov Elin igen.


Och så har vi även en helg bakom oss. Jag kommer inte ihåg vad Johan berättade att Elin och han gjorde igår. Men jag vet iallafall att farmor&farfar var och hälsade på och att som hade semlor med sig.
Och på lördagen så var Elin med Johan på en löprunda under förmiddagen och på eftermiddage var dom på kalas hos Melvin. Och Melvin, han hade en bil som Elin tyckte om så jag tyckte lutade åt att Elin också ska få en sådan bil, iallafall lät det så när Johan pratade. På kvällen åkte Elin och Johan till farmor&farfar och jag kom dit såfort jag slutat jobba. Vi skulle äta middag där och även hälsa lite på kusin Nils och farmor&farfar passade.






Simmerskan Elin



På jakt efter ankan...



Haha, nu jäklar.



Plaska, plaska, plaska



Brum, brum

Övar på crawl.



Kommentarer
Postat av: Mormor

Det syns att du har jätteroligt i vattnet Elin. Jag tycker att korten blev bra. Kramar mormor och morfar

2010-01-26 @ 07:02:19
Postat av: Jannice

Vad duktig hon är Elin. Kanske ska bli en liten simmare av henne? Vårt framtida hopp om OS-medalj? ;-) Det verkar himla kul med babysim. Ska börja på det med Meja v.13. Hoppas hon kommer gilla det, men det tror jag för hon älskar att bada.

2010-01-27 @ 09:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback