BAD

2010-07-22 | 22:03:57
9:30-17:30 det var den tiden vi befann oss vid Finjasjön i Hässleholm igår. 10-17, det var tiden Elin befanns sig i vattnet. Hon var nog bara uppe sammalagt 1 timme för att äta, rulla sig i sanden och plocka blommor. Sova hann hon inte med, det tog hon igen i bilen på vägen hem.

Egentligen skulle vi åka till Kiviks marknad. Johan ville åka till Hässleholm och cykla, så han skulle åk dit sen skulle vi träffas i Kivik. Men vi ändrade planerna lite. vi följde med till Hässleholm och när Johan cyklat klart skulle vi åka. Men vi ändrade planerna igen och stannade kvar vid sjön ute i skogen hela dagen.
Det var varmt i luften och varmt i vattnet och Elin trivdes, ja till och med Nasse hade det bra!



Elin har lärt sig lite nya saker. Hon har blivit jätte duktig på att hålla för munnen när hon hostar. Hon kan blåsa upp sin simring och sina armpuffar och så har hon börjat bli upprörd över saker. Hon är väldigt noga och duktig på att plocka undan efter sig. Nu har hon fått en hosta som gör att hon hostar tills hon kräks och det är det hon bli upprörd övar. Är vi hemma går hon ut i köket och hämtar disktrasan eller papper, men når hon inte disktrasan blir hon lite upprör. Och i helgen blev hon nästan galwn när vi var ute. Vi var uppe vid 108:an och tittade och vinkade till bilar, men efter en stund ville Elin gå en runda. Vi gick över 108:an och gick en bit och då kom hostan. Elin kräktes, på sig själv, på mig och såklart på marken. Jag lyfte upp klumpen och så började vi gå hemmåt (när vi väl var hemma hade jag fått ont i min arm, den arm Elin hängde på). Vi började gå, men fick vända. Elin var så upprörd och skulle tillbaka och titta där hon kräkts, sen stod hon och pekade och snackade och pekade en massa. Och som om det inte var nog med det. Hela vägen hem pekade och pratade hon om hur jag såg ut, med upprörd ton!













bada med dom stora barnen.



Plocka blommor.



det var så varmt att till och med jag kunde bada!

Resan hem.







Kommentarer
Postat av: Jannice

Elin är ju bara så himla söt! =) Har ni fått tag i nån mer Nasse sen?

2010-07-23 @ 10:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback