Juli 7, 2010

2010-07-07 | 22:04:54
Här har vi det soligt och varmt. Igår var det lite moln ivägen för solen, men det är enda dagen som varit lite "dålig" sen förra inlägget.

Förra veckan var Elin och jag på BVC för 1 ½ års kontroll. Elin vägen nu 11,9 kg och är nästan 88 cm lång. Alla testerna gick bra, även om Elin inte riktigt var helt road av att rita eller bygga med klossar just denna dagen. Vaccinationssprutan gick att trycka in i hennes arm utan att det kom ett enda ljud ur munnen. Och efter sprutan fick vi stanna och leka bland alla leksaker utanför. Vi skulle stanna ett tag för att se så inte Elin fick en reaktion av sprutan eftersom hon kunnat ha kvar sen hon fick sprutan i höstas. Bland leksakerna fick Elin en ny killkompis. Han var precis lika gammal som Elin och skulle in på sin kontroll. Men shit, vi har glömt hans namn.

När Elin och kompis lekte så hittade jag en bok. Äntligen skulle man kunna säga. I denna bok stod att en snabb förlossning oftas är mer smärtsam än en långdragen. Det är ju det jag sagt hela tiden! vid snabba förlossningar hinner inte kroppens egen smärtlindring, endorfinerna, med. Det stod också i boken att igen tänker på detta utan tror att snabba förlossningar är bättre. Ha, äntligen.... boken finns at läsa i väntrummet på BVC i Svedala för den som tvivlar!

Sen sist, har Elin hunnit med att bada en massa och gå promenader. Hon har börjat vara uppe länge om kvällarna. Igår tex. vill hon inte lägga sig förrän kl 22:30. Haha, och gissa när hon skulle upp imorse.... 4:30, då var det dags att titta på Teletubbies! Vid 5:42 ville hon gå ut. Hon gick och tog på sig sina skor och kom in med mina, men jag vägrade gå ut så tigit. Då gick hon istället och lekte lite här inne och efter ett tag kände hon nog att hon var trött så då valde hon att gå upp för trappen och till sängen. Där hon fick ligga och sova till 9:30. Då var hon tvungen att stiga upp så vi kunde komma itid till dagis.

Elin ska bara var på dagis imorogn också, sen har ohn 6 veckors semeter. Johan är på tjänsteresa i Spanien så farmor hämtar Elin på dagis varje dag denna veckan, och så får hon sitta och leka med henne till 20:30 när jag kommer hem från jobbet. Nästa vecka kommer mormor&morfar och avlöser farmor, så då är det dom som passar Elin istället. Dom har ju inget annat att göra här om dagarna så dom ville passa Elin hela tiden. Men eftersom mormor jobbar på dagis hemma i Karlskrona så ville hon gå och hälsa på på Elins dagis, så en dag nästa vecka blir det dagis ändå. Sen kommer Johan hem i slutet av den veckan och då börjar hans semester och efter det har jag bara 1 jobbvecka kvar innan jag också får semester =)






VA, jag hör inte.... Får jag inte slänga sand i vattnet!?

Var är ankorna?

Hjälp, där var dom!



Sitter man barfota i sandlådan känns det nästan som att vara på stranden.



Åh, nej. Inte fler kort nu...

Sitta i trädet.

Får jag inte bada?

Får jag verkligen inte bada?

Jag öppnar och plaska lite i vattnet ändå...

Köra brum-brum.

Kl 5:42 i morse, redo att gå ut!

Elin är trött.

Kommentarer
Postat av: Marih

Så stor hon blivit...reda 88cm? Shit de knakar verkligen...sluthandlat på småbarnsavdelningen sedan långt tillbaka då gissar jag. Måste försöka ses i sommar..nu har ju mamma marih sitt körkort igen ;) Kram på er

2010-07-08 @ 08:52:49
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback