Ystads djurpark

2010-07-20 | 09:18:35

Sömnen:

Nu har Johan varit i Spanien i 2 veckor och då blev Elin passade av farmor första veckan och av mormor & morfar andra veckan. Detta resulterade i att Elin vägrade sova om kvällarna. Sista veckan var ju jag redan på jobbet när hon vaknade så vi träffades inte förrän på kvällarna. Hon somnade efter 24 varje kväll tror jag och vaknade tidigt gjorde hon också. Eller, efter 7 någon gång. Det blev inte bättre när Johan kom hem. Hon ville fortfarande inte somna eftersom hon visste att vi var borta när hon vaknade. Tog lite tid innan hon fattade ;-).
Första kvällen Johan kom hem så somnade hon inte förrän efter 3 på natten. Men sen sov hon till 10. Men nu ska det nog vara fixat. Igår somnade Elin klockan 18:30 och nu är klockan 9:15 och hon sover fortfarande.

Men nu gör vi såhär istället, att nästa gång Johan åker iväg så stannar jag hemme från jobbet. Så efter min semester så har jag bara 5 jobbveckor sen är jag ledig igen =).



Ystads djurpark:

I söndags åkte vi med Tobbe, Maria, Sofia och Valter till Ystads djurpark. Resan dit tog inte ens en halvtimme och Elin hann ju såklart inte somna i bilen som vi tänkt. Hon höll sig vaken, men somnade i bilen påvägen hem men sen var hon uppe till 23! Vi trodde hon skulle tröttas ut efter att ha sprungit på djurparken i 5 timmar. Sprungit och busat, tittat på djur och badat, men det var inte tillräckligt för att trötta ut henne. Hon blir nog mycket mer stimulerad på dagis.

Vi såg iallafall massvis med djur. Och när vi skulle bada så tyckte jag att vattnet var för kallt så jag bytte inte ens om. Elin badade, men efter ett tag blev hon så kall att hon bara huttrade, skakade och var tvungen att komma upp. Det var ju inte hon själv som valde detta och hon ville gärna i igen när hon fått upp värmen.


Bad news:

Till alla som klagade på vintern.
Nu tjatar jag om mina rönnbär igen. Förra hösten var det fullt med rönnbär på träden och enligt bondepraktikan så betydet det massvis med snö. Snön kom och låg i 3 månader och jag är ledsen, men det ser ut att bli betydligt mer rönnbär i år än förra året. (Men nu vet man ju aldrig. Dom har ju inte blivit röda ännu och värmen kanske tar kål på dom).

Värmen:

Vi har det fortfarande varmt, men inte alls lika varmt som vi haft. Förra söndagen var det 35° i Lund. Det är den högsta temperaturen någonsin där. Och överallt i tidningarna står det att jorden upplever sitt hitills varmaste halvår. Det värsta har varit om kvällarnanär det varit över 30 grader inomhus och minst lika varmt utomhus så det har inte direkt kommit in någon kallluft när man öppnat fönstren.
Nu har det blivit lite svalare. Kanke 25 grader om dagarna.
Igår var det nog itne mer än 20 grader under förmiddagen när Elin var ute. Hon tyckte helt enkelt att det var så kallt att hon gick in och hämtade sin vintermössa och tog på sig en tröja.









Elin ville så gärna krama Sofia, men Sofia var inte riktigt med på det...

Mata Zebrorna.

Klappa hästen som var i Elin storlek.



Jag blev kär i denna Alpackan. Den var jättesöt.



Leka på höskullen.

Bebisar.







Hoppa från kanten.



Simma tillbaka till kanten, precis som hon lärt sig på babysimmet.



Kallt vatten.



Elin var kall igår och tog på mössa och tröja.

Hjälpa till....



klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback