Midsommar 2010

2010-06-28 | 20:47:51
Ja, nu är midsommarhelgen över. Man skulle kunna säga att med midsommar kom även sommaren. Det har varit långt över 20° och inte ett moln har vi sett, dessutom har Elin tagit årets första dopp ute i det stora blå. Tidigare i veckan besökte hon Svedala badet, men det gills ju inte. Vi spenderade midsommar i Karlskrona hos mormor och morfar så premiärdoppet blev på ostkusten i Östersjöns skitiga vatten i fjuttiga 16°. Fy sjutton vad kallt! Elin skulle bada, hon sprang ut med kläderna på, själv tappade jag känseln i mina ben. Elin frös, efter att hon doppat sig och plaskat en stund, så hon skakade. Men icke skulle hon upp och protesterade vilt när vi hämtade henne.


Midsommarhelgen har sett ut såhär (många bilder):


Midsommarfin med blomsterkrans









Elin & Johan kör morfars brum-brum.

Elin kör själv....



Elin, här är det. Här är havet!

HHUU....

Men bada, det skulle hon ändå.





Ja, hon blev blöt efter att ha kastat sig ut i vattnet,
så kläderna fick åka av.





Badat klart!

Resan hem:
Dom första km ägnade Elin åt att peta näsan.

Följande kanske 5 milen:
Det är något på mitt ben.

Det ÄR något på mitt ben!

DET ÄR NÅGOT PÅ MITT BEN!

Hmm, finns det på det andra benet också?

Det var en sårskorpa på Elins knä som sysselsatte henne ända tills vi kom till Karlshamn. Johan ville ha milkshake och stannade på McDonald`s. Sveriges långsammaste McDonald`s. På riktigt, det har blivit utsett till det. Under tiden Johan var inne på Mc för köpet hann Elin och jag äta glass, magnum mandel...

Och fika....

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Underbara bilder, trevlig sommar på er :)

2010-06-29 @ 20:49:59
Postat av: Farfar

Fina sommarbilder, det ar bra ni tranar Elin att dricka ur kartongforpackningar, se bara till att det ar den ratta



Farfar

2010-06-30 @ 12:59:48
Postat av: Jenny

Söta bilder på en underbart fin Elin! :-)

2010-07-01 @ 18:11:25
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Maria

Gud vilka fina bilder ni tar. Vår kamera är kass, väldigt lägligt va!!! Är bilderna tagna med din nya kamera eller Johans systemkamera?

/Maria

2010-07-03 @ 13:45:17
URL: http://weilandholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback