15 månader

2010-03-21 | 20:25:55
Igår var det 15 månader sedan det var lördagen 20 december 2008, så igår blev Elin alltså 15 månader gammal!

I fredags kväll hade vi en liten madam här som inte ville sova och som då också höll sin pappa vaken. Dom tittade på Teletubbies ända tills klockan var 03:15. Jag sov för längesedan och Johan var trött, men Elin ville absolut inte sova. Hon som brukar slockna redan vid 19-tiden.
Johan tröttnade på vara uppe vid lite efter tre och la ner en protesterande Elin i sängen. Hon somnade efter ett tag, men var vaken, pigg och glad vid 8 på lördagsmorgonen. Så en liten stund hann jag träffa henne innan jag gick till jobbet. Och sen, efter jobbet, då körde jag direkt till farbror Fredrik och tant Linda och såklart kusin Nils. Johan och Elin var redan där och Johan hade till och med tagit sig en liten kvälls lur i deras soffa. När jag kom så dukades maten fram. Elin övar på att äta själv, men när vi är borta kan vi inte låta henne kladda så det blev inget med det igår. Det serverades stek och ungstekta grönsaker. Det var lite svårt för Elin. Hon är bekväm och tyckte det var alltför jobbigt att tugga köttet, så det blev en burk med mat till Elin istället. Nils satt också med vi bordet, men han blev trött och hungrig ganska snabbt så han fick sin mat och sen somande han.

Elin var senare på kvällen trött och ramlade en massa gånger, och är hon trött så gör det alltid extra ont när hon ramlar. Stora krokodiltårar rann ner för hennes kinder några gånger och alla var vi oroliga för att hon skulle väcka Nils. Men icke, han sov så gott. 
Det belv en sen kväll igår också, Elin hamnade i säng ungfär vid 22.

Idag vaknade hon vid 8 och hann få frukost av mig innan jag var tvungen att åka till jobbet. Och idag, då kom Elin och Johan och hälsade på. Dom skulle nog egentligen hälsa på mig, men alla ville ju hälsa på Elin så dom fick gå en runda i butiken och hälsa.
När jag var hemma vid 18:30 blev det en löprunda. Elin och Johan cyklade och jag fick springa. Hemma igen blev det välling och sängen för Elin, duschen för mig och spisen för Johan Och längre än så har vi inte kommit. Elin sover, jag är nyduschad och Johan.... han står forfarande vid spisen.


Imorgon börjar en ny vecka och det blir ännu en dagisvecka!



Elin äter Burgundisk köttgryta, lagad av Johan.







Kommentarer
Postat av: Maria

Antar att det inte blir någon loppis i helgen :-( såååå synd....Känner ni för att träffas nånting i helgen ändå?

Jag har börjat blogga nu igen men ratar blogg.se nu: [email protected]

Kram

Maria

2010-03-26 @ 11:57:36
Postat av: Maria

weilandholmgren.blogspot.com menade jag ju.

2010-03-26 @ 11:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback