Dom får henne att sova

2010-03-30 | 21:39:51
Redan 2 dagar avklarade av denna veckan. 2 dagar där Elin varit på dagis från 8-14. Måndagen var första dagen hon skulle få sova middag på plats, och det är väl det enda vi har varit lite oroliga för... Det är ju som sagt svårt att få Elin att sova!
Men det var inget problem för fröknarna på dagis. Elin sov 1,5 timmar och vaknade utvilad lagom till det var dags att gå hem.

Elin gråter fortfarande när Johan lämnar henne, men hon får Nasse direkt och fröknarna säger att det är som att trycka på en knapp. Nasse är samma sak som OFF-knappen när det gäller gråten =)
Idag ville Elin bara sova i 30 min, så då blev det lite vila här hemma när hon kom hem från dagis. Själv var jag hemma lite innan 16 och det enda jag gjorde då var att tvätta min fotsvettiga fötter och byta kläder, sen åkte vi till Babyland för att byta Elins doktorsväska. Men det gick inte så bra. Den hade nu utgått och dom sista väskorna hade sålts under helgen, så vi kunde inte få någon ny utan fick pengarna tillbaka.

Sen har vi mer saker fröknarna på dagis har lyckats med. Elin tycker inget vidare om fisk. Här hemma äter hon det inte alls. Men idag, tisdag = fiskdag, då åt hon 3 portioner FISKpinnar på dagis!






Elin & pappa

Innan läggdags

Min brödpåse



Elin

Kommentarer
Postat av: Mormor

Roligt att du trivs på förskolan Elin, och visst är fisk gott. Jättfin brödkorg Anna-Karin. Det svartvita kortet är fint.

2010-03-31 @ 07:48:42
Postat av: Farmor

Brödkorgen blev väldigt bra!

Nu får Elin snart inte plats i Johans armar längre!

2010-03-31 @ 11:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback