I morgon åker vi hem

2010-03-01 | 21:57:13

Ja, ni vet ju egentligen vad som hänt...
I fredags åkte vi till mormor och morfar, Johan åkte till dom lite mer norraredelarna av landet.

När vi var nästan framme i fredags eftermiddag fick vi ställa bilen en bit från huset. Det var inte skottat hela vägen och eftersom det var töväder gick det inte att köra alls. bilen sjönk bara ner i snön och så kom man ingenstans. Bilen fick stå och så fick Elin och jag gå. Det var jobbigt, det var långt att gå i massa snö, och vi hade som vanligt en massa saker med oss.

Jag ska förklara mig. Vi körde inte fast. Det gick helt enkelt bara inte att köra. Och vår bil var inte den enda som fick parkeras där.

Väl framme hos mormor och morfar fick Elin en docka, dockvagn och hoppas att ni alla sitter ner, en resesäng till sin docka. Precis en sådan resesäng som Elin har, fast i miniatyr.

På lördagen lämnade jag Elin ute i vagnen för en sömnstund, klockan var då 12 och sen åkte jag och hämtade upp Eva-Lena. Vi skulle gå på hockey och jag skulle för första gågen besöka Telenor arena. Ok, nu var det ju inte så att jag blev så jätte imponerad, men den senaste arenan jag var inne i var ju Malmö arena så kanske inte så jyste att jämföra med. Efter hockeyn åkte vi till O´learys och vid någon gång innan 21 åkte jag hem.
Elin sov när jag kom hem och hon hade visst sovit ute i vagnen ända till kl 16 på eftermiddagen. Ja, hon sov när jag kom hem och gjorde det till kl 9 på söndagsmorgonen. När Elin var klar med lunch mm, åkte vi till affären. Elin hittade en dockvagn där som hon körde runt med och när det var dags för oss att gå och vi ställde tillbaka vagnen. ÅÅÅ, då la sig ungen ner på golvet och började gråta.

Vägen hem från affären gick via gammelmormor och där fick Elin provdricka nyponsoppa för första gången. Hon provdrack väldigt mycket så det var något som var populärt.

Söndagen 28 februari, det var faktiskt 2010 års första vårdag. 7 grader varmt, klarblå himmel. Fåglar som kvittrade och snödroppar som kom fram,

Sen blev det måndag och den dagen Johan skulle åka Vasaloppet (öppet spår). Jag fixade allt med smsen igår och så kom det första morse kl 7:09. Men det var inte Johan jag följde, utan någon helt annan. Johan hade skickat fel startnummer till mig. Jag lyckades hitta hans nummer så kunde följa honom också. Och så gick inte den första prenumerationen att avsluta, så fick massvis med sms under dagen. Det slutade jämt mellan dom, bara någon halv minut som skiljde. Men den andra jag följde, som var en tjej, låg långt efter i början, men hämtade in på slutet. Johan kom iallfall i mål 8 timmar 38 minuter och 58 sekunder efter starten.
Han hälsar att det inte var hans bästa lopp, men det var inte det sämsta heller. Och fortfarande, med nummerlappen framför sig gav han mig via telefon efter målgång fel startnummer. Hmm, tur att han har mig som flera mil bort kan hålla reda på honom. Och mer, han ställt till med....
Idag åkte Elin och jag till stan för att gå på bokrena. Vi skulle även träffa Eva-Lena på en fika. Hon fick ju inte träffa Elin i lördags och det ville hon ju göra.

Det regnade idag. Och Johan, som alltid ska envisas med att ta bort regneskyddet på vagnen hade ju självklart gjort det igen. Så nu var Elin och jag på stan i ösregn utan regnskydd. Elin blev blöt, men vagnen skyddade lite så
hon blev som tur var iallafall inte jätteblöt!

Och idag, då hade ELin en fläta i håret för första gången. Jag testade att fläta det ikväll innan hon skulle gå och lägga sig och det blev riktigt fint =)



Elin och gammelmormor

Elin och Eva-Lena på cafè 1344



Kommentarer
Postat av: Marih

När har ni tid för oss och en fika igen? Var ju jätte länge sen sist. Blivit av med ert nummer igen eftersom min telefon strulat så. Kan du inte skicka med ditt igen...Åka o bada nån dag kanske?

2010-03-03 @ 12:14:49
URL: http://familiaberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback