Inget bra i Svedala

2010-03-28 | 22:09:24
Jag ska börja med att förklara Johans senaste inlägg. Jag ville lägga ut video här på Elin, men jag ville inte registrera mig som man var tvungen att göra för att kunna lägga upp video på blogg.se så Johan skulle visa att jag lika gärna kunde göra det via youtube. Han valde en video som visar en av Elins första promenader och den var någongång i november detta hände. Nu springer hon.


Och så tillbaka till rubriken. Svedala kommun vill fortfarande att vi ska betala för Elins dagisplats. Tanten på kommunen vägrar nämligen svara när vi ringer och ringer inte upp heller trots massa meddelanden. Jag fattar inte vad problemet är. Ja, nu har vi ju inte betalat räkningen och kommer inte göra det heller, så förr eller senare hör dom väl av sig.

Vi har iallafall fått tillbaka pengarna för soptunnan, dom pengarna vi har betalt för mycket eftersom vi hade en liten tunna och inte en stor som vi betalat för. Tjohoo, men det tog 4 månader sedan vi fick räkningen.

Och nästa dåliga sak med Svedala. Förra veckan var bilen inlämnad på lagning. Det var något med ABSen. Jag får inte berätta var den var inlämnad för Johan. Men jag får iallafall berätta att vi fick tillbaka den i fredags och sen dess har den inte startat. Inte förräns idag när Johan och Elins morfar fixat lite med den. (Nu hade dom, när den var inlämnad, inte kunnat laga det som var fel så vi behövde iallafall inte betala något för bilen).

Vi hade besök av mormor och morfar i helgen och i lördags skulle Elin, jag och mormor åka på symässan i Malmö. Som tur var har vi bilstol i båda bilarna, annars hade Elin fått stanna hemma. Symässan var inte så mycket att ha. Och där inne såldes det brödpåsar (sådana där i tyg) för 250:-. Rena rånet, så idag åkte mormor och jag till Stoff&stil och köpte tyg för jag skulle sy en egen. Det gick superfort att sy och den blev till och med godkänd av Johan. Och var inte ens i närheten av att kosta 250:-. Bild på den kommer en annan gång, min kamera gick sönder igår.

Under veckan har det inte hänt så mycket. I måndags var Elin och jag ute och cyklade med Moa och hennes mamma. Tisdag cyklade Elin och Johan, jag fick jag fick springa. Sen blev det tvärtom under onsdagen och det blev över 1 mil Johan sprang och sitta på cykeln så lång tid det tog var inte så kul för lilla trötta Elin.

Under tisdagen var Elin också själv på dagis för första gången. Det var "bara" 45 min, och hon skrek hela tiden. Johan vet för han fick nämligen sitta på övervåningen och titta ner på Elin.

Ondagen var hon själv 2 timmar och då fick Johan gå hem. Elin skrek när han gick, men tystnade sedan nästan direkt. När Johan kom och skulle hämta Elin igen var dom ute och lekte. Elin satt i sandlådan och åt grus när Johan kom. Men hon blev inte glad, hon började gråta när hon såg honom.

Torsdagen, själv igen och till och med över lunchen. Torsdag är soppdag och Elin åt 2 portioner.

Och så fredag. Elin skulle stanna så länge på dagis att hon skulle få sova där. Men på torsdagkvällen fick Elin problem att andas igen, som hon har haft en gång tidigare. Hon fick vara hemma från dagis på fredag och åka till doktorn igen. Hon fick astma medicin igen och denna gången behövde dom inte skicka henne till akuten. Doktorn sa att det lät som obstrukt bronkit, alltså förkylnings astma. Så ungefär såhär kommer det bli varje gång Elin är förkyld nu. Denna gången fick hon ett recept på flytande kortison. Det ska hjälpa att tar ner svullnaden på lungorna så vi kanske inte behöver åkta till dokorn alls nästa gång för att få astma medicinen.
När hon är hos doktorn vill dom lyssna på lungorna före och efter hon har fått medicinen (astma spray), men det fungerar inget vidare. Elin skriker såfort hon ser stetoskopet. Johan kom på att vi skulle köpa ett leksaks stetoskop som hon kan få leka med och vänja sig vid här hemma. Så idag när vi var på Stoff&stil så sprang vi inom Babyland och köpte en doktorsväska med fullt av doktorsaker.

Nu ikväll när vi plockade upp den så var massa saker trasiga.  Jäklar också nu måste jag åka tillbaka och jag som avskyr den där vänstersvängen ut från pakeringen! Och sist jag var på Babyland fick jag betala 319:- för Elins hoppgunga trots att det stod 279:- på prislappen, så det är inget bra på Babyland heller!









Elin och Isolde på promenad i regnet igår förmiddag.



Elin på symässan.

Bild till farmor.
Det fanns många quiltar, vet inte om det stavas så, men du förstår nog vad jag menar =)
Hann bara ta en bild på denna, sen gick kameran sönder. Jag tappade den i golvet. Men det ska faktiskt vara en quiltmässa i oktober. Elin tog en broschyr om det, den blev lite skrynklig, men den går nog att läsa ändå...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag hade gärna gått med er på symässan!

2010-03-29 @ 10:01:16
Postat av: Maria

Hatar oxå den vänstersvängen, jag tar alltid till höger o kör runt hela svågertorp, det går säkert snabbare ändå eftersom man får ändå stå o vänta hur många minuter som helst när man ska svänga vänster :-)

Hoppas Elin mår bättre!

2010-03-29 @ 12:27:29
URL: http://weilandholmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback