1 maj 2047

2010-05-03 | 14:08:43
I lördags var det bara 37 år kvar. 1 maj 2047 går jag i pension. Elin den stackaren hon lär ju få vänta till 1 december 2073, hon har alltså mer än 63 år kvar.

Helgen var min jobbhelg, och det är nästa helg också och helgen efter det med.... (men jag blir ledig nästan alla helger i juni istället).

I lördags var Elin och Johan ute på lekplatsen och den flickan som förra helgen var hos sin farmor, var där idag också. Hon kom ut till lekplatsen med sin pappa och det var ju en av Johans gamla klasskompisar så dom två satt och pratade en massa.

På söndagen blev det en massa bad. Elin och Johan åkte till Hörby och badade. 2 timmar plaskade Elin runt i vattnet. Och jag misstänker att det inte var Elin som bestämde när det var dags att gå upp.

Idag var min lediga dag och klockan 9 imorse så träffade Elin och jag Fredrik i skogen. Det var hans lediga dag också och det var längesedan han hade varit skogen. Han bröt ju foten för mer än 1 år sedan, men han haltar fortfarande. Till Elins stora förtjusning hade han med sin hundarna Wilma och Bella. Dom är mycket större än henne. Nästan så stora att Elin kan stå under deras magar. Så kanske mer liknar hästar än hundar för Elin. Det blev en promenad på 2 km i Elin tempo, så ungefär någon timme efter start kunde vi, innan vi satte oss i bilen igen för att köra hem, fika.

Elin ligger och sover och jag väntar bara på att hon ska vakna, för då blir det lunch och sedan nästa promenad till ICA. Och såfort Johan kommer hem från jobbet så packar vi in oss i bilen och kör till stan. Jag ska springa vårruset. Lite nervös är jag för det, för jag har nämligen inte tränat någonting. Förra året sprang jag på 23 minuter, men i år får målet vara att orka springa hela sträckan. Det är egentligen bara fjuttiga 5 km. Det är ingenting i jämförelse mot nästa lopp som står på schemat. BROLOPPET, över 2 mil!!!!!
Men som tur är springer vi det loppet från Danmark till Sverige. Och väl på svensk mark kommer folk iallafall förstå vad jag säger när jag sägar att jag är döende och behöver vatten.
Mitt mål i det loppet, det är:
Att iallafall inte komma sist i mål!




Vilma & Bella

Elin

Elin, mamma, Vilma & Bella

Såhär trött blev Elin efter promenaden.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ett försenat grattis till dig, Anna-Karin! Jag får bjuda dig på tårta på torsdag!

2010-05-03 @ 18:28:30
Postat av: Jenny

Men Anna-karin fyller väl på onsdag? Eller har jag missat något? ;-)

2010-05-03 @ 20:54:29
Postat av: Anna-Karin

Svar till farmor: Ditt grattis är inte försenat. Jag fyller inte förrän på onsdag =) men det står på pensions papprena att jag går i pension 1 maj.



Jenny, du har inte missat någonting ;-) Var inte orolig, jag har inte bytt födelsedag....

2010-05-03 @ 22:24:04
URL: http://elinliedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback