På utflykt med pappa

2010-05-13 | 21:13:15
Måndag och tisdag blev korta dagisdagar. Farmor hämtade Elin på dagis, och nu.... Nu gråter hon inte längre när vi lämnar henne. Onsdag var min lediga dag och det var bara regn hela dagen. En liten promenad blev det för Elin och mig men annars var vi mest inomhus.

Och idag, då åkte Elin och Johan på utflykt till Varberg. Dom åkte klockan 9 i morse och kom hem vid 18:30, precis vid samma tid som jag kom hem från jobbet. Dom hade varit och hälsat på Johans gamla lumparkompis Lars och hans familj. Det hade blivit en massa lek, mat, fika, utflykt till lekplatsen och uflykt till havet.

Och så har vi under veckan hunnit med att klippa Elin. Hon tycker verkligen inte om att bli klippt, det är vilda protester och hon gör allt för jag inte ska lyckas. Men tji fick hon. Luggen blev klippt! Elin är även luskammad. Det finns löss på dagis, men det fanns iallafall inga på Elins huvud. 

Igårkväll var Johan på föräldrarmöte på Elins dagis. Det var nog inget skoj som diskuterades, men inbjudan till grillfest i sommar delades ut. Vi missade, eller orkade inte gå när föräldrarna bjöds in på våfflor på våffeldagen, eller påskbuffe i påskas, och vi missar nog grillfesten också. Jag jobbar kväll den dagen. Stackars Elin, hon får inte var med på någonting.











16 st är gaddarna i munnen! Det börjar bli trångt nu!



Leka med brum-brum.





Trött...

Tröttare...

Tröttast...

Kommentarer
Postat av: Jannice

Elin är ju bara så söt! =) Och vad stor hon har blivit. Inte klokt...

2010-05-14 @ 11:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback