Lilla snigel....

2010-05-23 | 22:00:50
I fredags följde Elin med farmor hem, hon skulle ju sova över där. Hemma hos farmor träffade hon farbror Peter, och till en början var hon lite blyg, men det gick över sen.

Lite problem var det allt att få Elin att somna och hon slocknade inte förrän vid 21:30. Ungefär samma tid som jag somnade skulle man kunna säga. Johan och jag var var på Mandoo och åt plankstek och både den och förrätten låg i magen efter bara 20 min så lite ont hade vi när vi kom fram till bion. Vi bestämde oss helt enkelt för att hoppa bion och åka hem och sova istället.

När vi vaknade på lördagen. Eller när jag vaknade på lördagen hade halva dagen redan gått och jag hade lovat Johan att jag skulle följa med ut och cykla mountainbike, så det var bara att ge sig iväg. Det var jobbigt, väldigt jobbigt. Och var man inte där kan man inte ens tänka sig hur jobbigt det var. Jag fick ingen luft. Johan bad mig till och med hoppa av cykeln efter en uppförsbacke för att andas lite.

Jag blev utsatt för allt detta för att Maria klagade på att det inte fanns några backar i Skåne sist hon var och hälsade på och var ute och cyklade med Johan. Nu fick jag ta skiten för det =). Jag fick cykla upp för varenda backa Johan kände till under dom 1,5 timmar vi var i skogen och cyklade.

Senare på eftermiddagen åkte vi till farmor och sen nästan direkt åkte vi vidare till farbror Fredrik, tant Linda och kusin Nils. Farmor var såklart med och så hämtade vi farbror Peter också på vägen. Vi var bjudna på middag och det blev grillat. Elin var aningen sotis på Nils som nu fick alla uppmärksamhet av farmor, det uppmärksamheten Elin fått i ett helt dygn....

Idag skulle vi åka till Vellinge och bada med Sofia, men när vi kom fram så gissa vad som står på dörren då...

Sommarstängt, ja och då ska man tydligen bada i havet istället för i simhallen så vi fick åka hem till Sofia och leka istället. Efter at vi ätit lite lunch där, så gick vi till "trafik" lekplatsen och vet ni. Om bara 1 vecka, då flyttar Sofia, Tobbe, Maria och magen till oss här i Svedala, så då kan Elin och Sofia leka nästan hela tiden!







Elin, pappa och mosserande vin.

Glass är gott, och får man inte mer så gäller det minsann
att ta tillvara på det som finns på tallriken.



Elin och Sofia leker.





På lekplatsen.




Alla samlade!



Rubriken:

Lilla snigel, kom till mig, kom till mig, kom till mig.
Lilla snigel, kom till mig. Jag vill ÄTA dig!

I kväll var jag ute för att olja Elins sandlåda innan vi häller sanden i den. Nu har vi fortfarande inte köpt någon sand, men vi har supersnälla grannar som kom in och frågade om vi ville ha deras sand som dom andvänt till sin sandlåda tidigare, och det var ju klart att vi tackade ja till det.
Jag oljade sandlådan och udner tiden grävde Elin ett hål i gräsmattan. Det var ju såklart i väntan på sandlådan, och helt plötsligt kom hon till mig och visade en snigel hon hittat. Hon höll upp den och sen.....

STOPPADE HON DEN I MUNNEN OCH BÖRJADE TUGGA!!!!! Mmmmmmmm
Jag tog ut den och kastade iväg den, men det dröjde inte länge förrän hon kom och visade en ny som jag precis hann ta ifårn henne innan hon stoppade den också imunnen, sen gick vi in och åt mat istället!

Kommentarer
Postat av: Marih

Shit det var verkligen evigheter sedan vi sågs nu. Men snart är mitt körkort tillbaka i handen och då kommer vi MER ÄN GÄRNA på ett besök inom kort!!



Ha de bra så länge!

2010-05-23 @ 23:38:52
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Marih

Absolut. Vi har inget annat planerat. Men måste se till att både jag och Amanda är friska först. Vart tänkte ni kika på skor? Skulle behöva nya jag me :p

2010-05-26 @ 10:20:01
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Kikade in hos dig, är själv Svedala-bo, känner igen dig o Elin men kan inte placera er, kan vi ha träffats på öppna förskolan? ;)

Ha det bra!!

2010-05-26 @ 11:03:50
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Marih

Absolut, jag har kvar samma nummer fortfarande. Bara att ni hör av er.

Amanda behöver ett par sandaler till sommaren, och jag behöver sommar skor. Kånkar fortfarande runt i stövlarvarmt

2010-05-26 @ 23:00:33
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback