Egypten del 2: Julfirande

2011-01-01 | 16:39:17
Vår semester fortsatte med massa bad, men bara i poolen eftersom det var badförbud i Röda havet pga av alla hajattacker. Jag gjorde ett tappert försök att hitta en haj att fota, men det fotot uteblev. Jag använde mina fötter som lockbete, men det kan ha varit så att jag kanske skrämde alla hajarna med min fotsvett =).

Vi började såklart alla mornar med frukost och i matsalen på hotellet fanns en barnhörna, där allt var i Elin storlek. Hon kunde alltså ta sin bulle, fruktsallad och sina pannkakor själv varje morgon och gå och sätta sig vid bordet och äta. Efter frukosten blev det bad.... Och så även på julafton. Klockan var nog inte mer än 9 när Elin hoppade i plurret och vi hade minsann ingen julkänsla alls, trots det trappra försöket av alla i Sharm ek Sheik att ställa ut så mycket tomtar och snögubbar det bara gick.







När juldagsmorgon glimmar, jag vill till poolen gå...

-Elin titta in i kameran!
(Lägg märke till att vattnet är så varmt att till och med farfar badar).



Försök till julkänsla.







Slappa i hängmattan.

Vi bodde på Hilton,
så jultomten kom på besök enligt amerikansk tradition den 25:e





Samma kläder julen 2010 som midsommar 2010...

Glöggmys och julklappsspelet.

Men Elin ville hellre bada!

Julmiddag



Juldrink

Elin & mamma

Jag kollar hajbeståndet i Röda havet.



Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Elin.Ser att du haft roligt i Egypten, men jag förstår att poolen var bäst. Kramar från mormor och morfar

2011-01-03 @ 15:22:49
Postat av: Anonym

Det var riktigt skönt i vattnet, det tyckte nog både Elin och jag.



Farfar

2011-01-14 @ 16:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback